به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز یکشنبه در نشست خبری ویژه طرح «آرامش بهاری» در یاسوج اظهار داشت: این تعداد روحانی شامل 40 نفر غیربومی و 20 نفر بومی است.
وی افزود: 100 ساعت آموزش تخصصی به روحانیان مجری طرح «آرامش بهاری» در زمینه های مختلف اعم از پاسخ به مسائل شرعی، رفع شبهات دینی، عفاف و حجاب، وقف، امر به معروف و نهی از منکر، مشاوره خانواده و مشاوره کودکان و نوجوانان ارائه شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح «آرامش بهاری» از 28 اسفند امسال آغاز می شود و تا 15 فروردین سال 1397 نیز ادامه دارد و روحانیان مجری آن در 2 شیفت هفت یا هشت روزه تقسیم بندی شده اند.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: بقاع متبرکه و حرم امامزادگان پایگاه های مهم دینی و اعتقادی ملت ایران و مردم کهگیلویه و بویراحمد هستند و باید کارهای فرهنگی بیشتری در آنها انجام شود.
وی ابراز داشت: طرح «آرامش بهاری» به عنوان یک رویداد مهم مذهبی و فرهنگی از برنامه ها و حرکت های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همین راستاست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بقاع متبرکه و حرم امامزادگان این استان در زمینه خدمات رسانی به زائران در ایام تعطیلات نوروز سال 1397 در سه سطح ویژه، یک و 2 تقسیم بندی شده اند.
حجت الاسلام جنتی پور اظهار داشت: حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) واقع در شهرستان گچساران به دلیل داشتن زائرانی از تمامی نقاط کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس جزو امامزادگان سطح ویژه کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: 16 بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد در سطح یک و 19 بقعه این استان در سطح 2 قرار دارند و حرم امامزادگان استان نیز از 25 اسفند امسال آماده پذیرش زائران شده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 2 بازرس از سازمان اوقاف کشور در ایام تعطیلات نوروز سال 1397 با حضور در بقاع متبرکه و حرم امامزادگان این استان بر اجرای طرح «آرامش بهاری» و نحوه خدمات رسانی به زائران نظارت می کنند.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: انتظار می رود که خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد نقاط ضعف و قوت طرح «آرامش بهاری» را رصد کرده و آن را به اطلاع مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برسانند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.
وی ابراز داشت: آیین لحظه تحویل سال 1397 در حرم بی بی حکیمه (س) برگزار می شود و با هماهنگی های لازم به طور زنده و مستقیم از طریق شبکه استانی دنا پخش خواهد شد.
افزون بر 280 بقعه متبرکه و حرم امامزاده از فرزندان یا نوادگان ائمه اطهار (ع) در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.