به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز جمعه در بازدید از ساخت پل سوم بشار یاسوج اظهار داشت: ساخت و تکمیل پل سوم بشار یاسوج که هم‌اینک در آستانه 15 سالگی قرارگرفته یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های جدی در حوزه عمرانی استان است و هیچ بهانه‌ای برای کندی روند ساخت آن قابل‌پذیرش نیست.
وی عنوان کرد: برخی پیمانکاران و حتی ناظران طرح های عمرانی به هنگام بازدید مسئولان اجرایی به یکباره و خارج از عرف و منطق اقدام به انجام کارهای نمایشی می کنند که این امر به نوعی عوام فریبی و توهین به افکار عمومی است.
وی افزود: حدود200 میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری این پل اختصاص یافته که بخش عمده‌ای از آن در قالب اسناد خزانه است.
احمدی ادامه داد: پل سوم بشار ازجمله طرح‌های دارای اولویت نه‌تنها شهرستان بویراحمد بلکه استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از پل سوم بشار ترافیک در سطح شهر یاسوج به طورقابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.
رودخانه بشار، شهر یاسوج را به دو بخش تقسیم کرده است و 2 پل برای وصل کردن این بخش ها در دهه های گذشته ساخته شده بود.
برای عبور از رودخانه بشار و ارتباط با دشت سررود جنوبی، روستاهای اقماری و مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد تنها 2 پل در جنوب شهر یاسوج احداث شده که یکی به مسیر رفت و دیگری به مسیر برگشت اختصاص دارد و جوابگوی ترافیک این شهر نیست.
شهر یاسوج اکنون بیش از 130 هزار نفر جمعیت دارد و طول آن به بیش از 18 کیلومتر رسیده درحالی‌که 30 سال گذشته تنها یک پل بر روی رودخانه بشار احداث شده است.
پل سوم بشار با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج و ارتباط با دشت سررود جنوبی و روستاهای آن در سال 82 کلنگ زنی شد.
این پل به طول 130 متر و دارای دو دهانه 25 متری و دو دهانه 45 متری است که دو باند رفت و برگشت با عرض هرکدام 11 متر دارد.
این طرح تاکنون 35 میلیارد ریال هزینه در برداشته و عملیات ساخت آن در سال‌های اخیر به دلیل کمبود اعتبار و تملک 21 هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی اطراف آن متوقف شد.
ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیرعامل ایفا می‌کند به‌طوری‌که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را که اکنون بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کند.
چندی پیش استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از این طرح مهم عمرانی گفت که برای تکمیل پل سوم بشار یاسوج افزون بر 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
با تخصیص و تأمین این میزان اعتبار و رفع برخی معارضات اجتماعی قرار است یک خط رفت و برگشت پل سوم بشار تا نیمه نخست سال آینده به اتمام می‌رسد.
به گفته علی محمد احمدی، بهره برداری نهایی از پل سوم بشار یاسوج با تمامی تجهیزات و امکانات لازم 2 سال زمان نیاز دارد.
کارشناسان راهنمایی و رانندگی هم معتقدند که خارج شدن از شهر یاسوج با 2 پل جوابگو نیست و ترافیک زیادی به وجود می‌آورد.
به گفته آنان، رفع گره ترافیکی ورودی و خروجی شهر یاسوج با بهره برداری از پل سوم بشار امکان پذیر است.
افزایش ورود گردشگران به شهر یاسوج در بهار و تابستان و حتی در برخی روزهای تعطیل پایان هفته ترافیکی تا بیش از 2 کیلومتر در ورودی و خروجی شهر یاسوج ایجاد می‌کند که بسیار مشکل‌زاست.
اگر یکی از پل‌های کنونی بر روی رودخانه بشار با مشکلی مواجه شود، تردد به سمت دشت سررود جنوبی و حاشیه جنوبی شهر یاسوج با مشکل روبه‌رو می‌شود.
شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با حدود 130 هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای مهاجرپذیر این استان است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.