محمدحسین کبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین گروه امدادگران صبح امروز با بالگرد به منطقه سقوط هواپیما اعزام شدند.
وی اظهار کرد: 15 گروه سه نفره از استان‌های اصفهان، البرز و کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون آماده انجام عملیات هستند تا در صورت مساعد شدن هوا به منطقه اعزام شوند.
مسئول گروه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: روز گذشته به دلیل وزش شدید باد عملیات جست و جو در منطقه سانحه هوایی پرواز تهران یاسوج نیمه تمام ماند.
معاون عمرانی استاندار و جانشین ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه عملیات جست جوی پیکرهای باقی مانده در اعماق سه متری برف باید صورت گیرد گفت: کار کشف اجساد و وسایل مسافران در روی زمین پایان یافته است.
عزیز فیلی افزود: به همین دلیل کار جست و جو به شرایط سخت‌تری رسیده است.
وی اظهار کرد: امروز پیکر 2 تن از مسافران پرواز تهران یاسوج به خانواده آنان در استان مازندران تحویل داده شد و 6 پیکر دیگر امروز به زادگاهشان منتقل خواهد شد.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرایط نامناسب جوی و وزش متوسط و شدید باد در ارتفاعات دنا، منطقه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج روزهای آینده ادامه خواهد داشت.
فرمان فرامین افزود: سرعت وزش باد در روز شنبه نوزدهم اسفند تا 70 کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
وی بیان کرد: ناپایداری هوا و بارش برف برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در منطقه دنا پیش بینی می‌شود.
هجدهمین روز عملیات جست و جوی پیکر قربانیان سانحه هوایی تهران به یاسوج در روز شنبه به دلیل شرایط نامساعد جوی ناتمام ماند.
ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.
پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج ‌شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
تاکنون پیکر هشت جانباخته این سانحه احراز هویت شده است.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.