به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: هم اینک 600 باب مسجد این استان دارای کانون فرهنگی و هنری است که همگی آنها نیز فعال هستند.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 50 کانون فرهنگی و هنری در مساجد کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و راه اندازی شده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از مجموع 600 کانون فرهنگی و هنری مساجد در این استان 22 مورد تخصصی است و در زمینه‌های نماز، قرآن و عترت، مهدویت، ورزش، فناوری اطلاعات، هنرهای تجسمی و شعر و ادبیات فعالیت می‌کنند.
حجت الاسلام قاسمی عنوان کرد: انواع کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شامل تخصصی، روستایی، عشایری، مصلا و دانشگاهی است.
وی ابراز داشت: هر کدام از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد بین 150 تا 200 نفر عضو دارد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد اعضای 600 کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان حدود 100 هزار نفر است.
حجت الاسلام قاسمی اظهار داشت: هم اینک 325 باب کتابخانه باز، 103 باب کتابخانه مخزن دار، 41 خانه نور و 36 هسته پژوهشی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و تعداد گروه سرود و تواشیح مستقر در این کانون‌ها نیز 32 مورد است.
وی افزود: مهم‌ترین مشکل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد کمبود اعتبار است و انتظار می‌رود که مسئولان اجرایی استان در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آیین بزرگداشت بیست و پنجمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ساعت 15 تا 17 عصر 19 اسفند امسال در شهر یاسوج و سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام قاسمی عنوان کرد: در این آیین جمعی از مسئولان اجرایی، فعالان مذهبی و فرهنگی، ائمه جماعات مساجد و اعضا و مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد حضور می‌یابند.
وی ابراز داشت: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد جمعه 18 اسفند امسال و در چهارمین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام به غرس یک هزار و 880 اصله درخت به یاد شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در گلزار شهدا و مراکز فرهنگی استان می‌کنند.
کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بر اساس مصوبه شماره 302 مورخ 18 اسفند سال 1371 شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس و راه اندازی شد.
مهم‌ترین اهداف تأسیس آنها نیز شامل گسترش زمینه مشارکت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی در مساجد، زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد جاذبه‌های فرهنگی و هنری برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.
7535/6110/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.