528 گلزار شهدا با یک هزار و 880 مزار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
به گزارش ایرنا، سید منصور موسوی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت 22 اسفند روز شهید در یاسوج، اظهار داشت: در سال جاری ۵۰ گلزار شهید در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شده که به طور میانگین برای ساماندهی هر مزار 250 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
طرح ساماندهی گلزار شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 83 آغاز شد و هنوز ادامه دارد.
تک مزاری بودن و پراکندگی آنها در روستاها و مناطق عشایری یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در زمینه ساماندهی گلزارهای شهدای استان است.
موسوی تعداد گلزارهای تک مزاری شهدای کهگیلویه و بویراحمد را ٨٠ گلزار ذکر کرد.
استان کهگیلویه و و بویراحمد یک هزار و 880 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی افزود: در قالب طرح سپاس از ابتدای سال جاری تاکنون حدود چهار هزارو 557 مورد سرکشی از خانواده شاهد و ایثارگر در این استان انجام شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون 240 ایثارگر در این استان مشمول دریافت مستمری شده‌اند.
وی عنوان کرد: حدود سه هزار و 200 جانباز بالای 25 درصد در کهگیلویه و بویراحمد هستند.
موسوی ابراز داشت: رسانه‌ها در تبیین رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس برای نوجوانان و جوانان نقش ویژه‌ای دارند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سانحه دلخراش هواپیمای تهران یاسوج افزود: یکی از مسافران این هواپیما به نام «سید کرم‌الله صالحی‌پرور» جانباز 60 درصد بوده که به‌منظور درمان جراحات ناشی از مسمومیت شیمیایی خود به تهران عزیمت کرده بود و در این سانحه جان خود را از دست داد.
وی گفت: اعلام شهادت این جانباز 60 درصد نیازمند بررسی و مرور پرونده وی و انجام مراحلی است.
در دوران هشت سال دفاع مقدس 50 درصد جمعیت فعال کهگیلویه و بویراحمد به‌طور داوطلبانه در جبهه‌ها شرکت کردند و یک هزار و 880 شهید، افزون بر 10 هزار جانباز و 317 آزاده در این استان تقدیم نظام و انقلاب شد.
سال 1395 افزون بر 22 هزار مورد سرکشی از جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد از جمله خانواده شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان انجام شد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.