به گزارش ایرنا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه در این آیین حفاظت از منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و گفت: منابع طبیعی میراث ماندگاری است که حفاظت از آن باید در اولویت قرار گیرد.
هدایت الله آویزش با اشاره به نقش مهم درختان در طبیعت اظهار داشت: نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی یک ضرورت است.
مساحت شهرستان کهگیلویه 406 هزارو 679 هکتار است که 142 هزارو 337 هکتار مرتع و 264هزارو 342 هکتار جنگل دارد.
همچنین همزمان با هفته منابع طبیعی، کارکنان صنعت نفت گچساران به یاد جانباختگان سانحه هوایی تهران- یاسوج 66 اصله درخت سرو غرس کردند .
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در این آیین گفت: کاشت درخت به یاد این جانباختگان از سوی صنعت نفت نشان از ابراز همدلی و گرامی داشتن یاد آنهاست.
هوشنگ صیدالی با بیان اینکه، حفظ محیط زیست و اشاعه فرهنگ همواره مورد توجه این شرکت بوده گفت: تاکنون اقدامات موثری در این زمینه انجام گرفته و بدون ترید در آینده نزدیک شاهد رشد و حفاظت هرچه بیشتر از محیط زیست به عنوان یک نعمت بزرگ الهی خواهیم بود.
وی توسعه فضای سبز را از مهمترین برنامه های صنعت نفت اعلام کرد و گفت:این شرکت تاکنون اقدامات مهمی در زمینه کاهش آلاینده‌های زیستی و توسعه فضای سبز انجام داده است.
صیدالی با اشاره به دستاوردهای این شرکت در زمینه کاهش آلاینده های زیستی و توسعه فضای سبز گفت: توسعه کمربند فضای سبز ، افزایش سرانه فضای سبز در داخل و تأسیسات ، پوشش‌های گودال‌ها، استفاده از دستگاه‌های MOS و MOT و طرح جمع آوری گازها از پروژه های این شرکت در راستای حفاظت از محیط زیست است.
وی اظهار داشت: توسعه صنایع نفت و گاز بدون توجه به تأثیرات آن بر محیط زیست، موجب بروز بحران‌های زیست محیطی می شود و از این رو این صنعت با اقداماتی که در سال گذشته صورت گرفت علاوه استحصال 800 هزار بشکه نفت موفق شد با بکارگیری دستگاه های فرآورش نفت از سوزاندن هزاران بشکه نفت در گودال های سوخت در محل چاه جلوگیری به عمل بیاورد.
همچنین به یاد درگذشت 2 نفر از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران در حادثه فوران چاه رگ سفید 2 درخت سرو از سوی این شرکت کاشته شد.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.