مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح آخرین اخبار انتقال بقایا و پیکرهای اجساد مسافران هواپیمایی یاسوج به پزشکی قانونی استان، گفت: درحال تصمیم گیری نهایی برای تحویل برخی از اجساد این سانحه به خانواده‌های عزادار آنان هستیم.

 کامروز امینی در گفت و گو اختصاصی با ایلنا از یاسوج گفت: بقایا و پیکرهایی  که چند روز گذشته به پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شده تمامی مراحل پزشکی آن در کمترین زمان ممکن انجام و اکنون هویت برخی از اجساد سانحه هواپیمایی یاسوج مشخص شده است.

وی از تصمیم گیری نهایی مسئولان ارشد دولتی و قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای تحویل دادن پیکرهایی از اجساد برخی از مسافران سانحه هوایی یاسوج به خانواده‌های آنان خبرداد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پزشکی قانونی استان کارهای مرتبط با شناسایی برخی از پیکرها را انجام داده و اکنون صاحبان تعداد  محدودی از آنها نیز مشخص شده است.

امینی با اظهار تاسف از اینکه صدمات ناشی از سانحه هوایی یاسوج در ارتفاعات دنا به‌ حدی بالا است  که امکان وجود جسد سالم در آن به صفر رسیده است، افزود:‌ تاکنون هیچ جسد سالمی به پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده نشده و آنچه که تحویل شده نیز دارای صدمات شدیدی بوده که قابل وصف نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هویت برخی از پیکرها شناسایی و به رئیس دستگاه قضایی و مسئولان ارشد استان نیز اعلام کرده‌ایم و منتظر تصمیم‌گیری آنان برای تحویل این پیکرها به خانواده‌های آنان هستیم.

امینی با محدود برشمردن تعداد پیکرهایی که قراراست بزودی در اختیار خانواده‌های آنان قرارگیرد، خاطرنشان کرد: درصورت تصمیم گیری و موافقت مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد محدودی از پیکرها  شناسایی شده  که بزودی تحویل خانواده‌های آنان می‌شود تا کمی از درد و آلام این خانواده‌ها کاسته شود.

وی گفت: متاسفانه شدت برخورد هواپیما به ارتفاعات به حدی بالا بوده که پیکرها متلاشی و شناسایی هویت اجساد نیز به سختی انجام می گیرد و تشخیص هویت آنان به انجام کارهای فشرده شبانه‌روزی در پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پزشکی قانونی استان آمادگی کامل برای تحویل محدود برخی از پیکرها را دارد و امیدواریم بزودی تصمیم مسئولان ارشد قضایی و دولتی به ما ابلاغ کند  تا پیکرها را تحویل خانواده های آنان بدهیم.

  تصویر منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد

امینی در پاسخ به این سوال که در فضای مجازی تصویر‌ی از خانمی منتشر شده که گفته می‌شود یکی از مسافران سانحه هوایی یاسوج بوده و وی براثر سرما جان خود را از دست داده است؟ هم بااظهار تاسف گفت: متاسفانه برخی در فضای مجازی اقدام به بداخلاقی هایی می کنند که این اقدام یکی از همان بداخلاقی ها است.

وی گفت: تاکنون نه تنها هیچ جسد سالمی به پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد تحویل نشده که  حتی اطلاعاتی هم که از کارشناسان این اداره کل  در شهرستان دنا   به ما داده شده ،موید همین ادعا است.

امینی با بیان اینکه با انتشار چنین تصاویری فقط دل های مردم بویژه خانواده های داغدار پرغصه‌تر می شود، یادآورشد:  به نظر می رسد باید با منتشرشدگان آن برخورد قانونی صورت گیرد.

وی گفت:شناسایی سایر پیکرهایی که درحال انتقال به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد است درحال انجام است  و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن نتایج آن را استخراج و تحویل مقامات مربوطه دهیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.