سید ذاکر سعیدی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با هدف افزایش فضای فیزیکی با توجه به افزایش مراجعین و نیز استانداردسازی بخش اورژانس اجرا شد.
وی افزود: اورژانس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با میانگین پذیرش 24 هزار بیمار در ماه بزرگترین اورژانس با بیشترین مراجعه کننده در استان است.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بیان کرد: وضعیت موجود و احیا شده اورژانس بیمارستان شهد بهشتی یاسوج، قابلیت ارائه خدمات مطلوب به مراجعان با کیفیت بالا را دارا است که این امر موجب افزایش رضایتمندی همشهریان می‌شود.
وی عنوان کرد: با پایان این طرح شاهد افزایش تعداد تخت‌های اورژانس از 16 تخت به 40 تخت خواهیم بود.
قبل از انقلاب اسلامی تنها کمتر از 300 تخت استاندارد بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد بود.
این میزان به برکت انقلاب اسلامی و با بهره برداری از بیمارستان‌های تازه تأسیس در شهرستان‌های گچساران، یاسوج و باشت به بیش از یک هزار تخت استاندارد رسیده است.
مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی یاسوج با قدمتی بیش از 40 سال تنها مرکز درمانی بیماران تصادفی در کهگیلویه و بویراحمد است.
هم اکنون 700 تخت بیمارستانی در این استان وجود دارد و 700 تخت دیگر برای خدمات رسانی بهینه در حوزه سلامت باید راه اندازی شود.
با بهره برداری از سه بیمارستان در حال تکمیل شامل 283 تختخوابی یاسوج، 100 تختخوابی گچساران و 32 تختخوابی باشت شمار تخت‌های بیمارستانی در استان به حدود یک هزار تخت خواهد رسید.
بر اساس چشم‌انداز 1404 و هدفگذاری دولت دوازدهم تعداد تخت‌های بیمارستان در کشور و در مراکز استان‌ها به ازای هر یک هزار نفر یک و نیم تخت و در سایر شهرستان‌ها نیز به یک تخت خواهد رسید که البته استاندارد جهانی به ازای هر هزار نفر 2 و نیم تخت است.
از 234 پزشک این استان 199 نفر متخصص هستند.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.