به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش برف در ارتفاعات دنا، عملیات جستجو و انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی متوقف شد.

به گزارش ایلنا، پنج گروه عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر صبح امروز به منطقه سقوط هواپیمای ای. تی. آر اعزام شده بودند که به دلیل شرایط نامساعد هوا در ارتفاعات ناگزیر به بازگشت شدند.

 بارش برف و کولاک شدید در ارتفاعات و شرایط نامساعد هوا و لزوم حفاظت از جان امدادگران علت این تصمیم از سوی مسئولان تیم های عملیاتی عنوان شده است.

به گفته مسئولان استانی، تمامی شرایط، امکانات و نیروها در آمادگی کامل هستند ولی همچنان شرایط نامساعد هوا، بارش سنگین برف در منطقه به همراه کولاک و وزش شدید باد تاکنون بزرگترین مانع برای انتقال پیکرها بوده است.

پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح یکشنبه گذشته در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع ای. تی. آر 72 پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو ‌شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.

پس از 48 ساعت جست و جو لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم استان اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.

دیروز همچنین به علت شرایط نامساعد هوا و بارش برف و باران و وزش باد عملیات جست و جوی پیکر جانباختگان نیمه تمام ماند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت هوا در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج به‌ صورت ناپایدار بوده و بارش‌ باران و برف در این منطقه تا سه‌شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.