استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تجهیزات و نیروی بیشتر و نیز بهبود شرایط آب و هوایی، ممکن است تا ظهر امروز خبر نهایی از یافتن هواپیما به مردم داده شود.
علی محمد احمدی افزود: آخرین گمانه زنی‌ها و نظر کارشناسی مبنی بر این است که قله بیژن در استان کهگیلویه و بویراحمد محل سقوط احتمالی هواپیما است که امروز جست و جوی بیشتری در این قسمت خواهد شد.
وی عنوان کرد: منطقه جست و جوی هواپیما در پهنه‌ای به وسعت 19 در 6 کیلومتر است که بخش عمده این مناطق جست و جو شده است.
احمدی بیان کرد: علاوه بر پایگاه سمیرم در استان اصفهان، امروز یک پایگاه امدادی در سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز راه اندازی شده است تا جست و جو در این منطقه نیز صورت گیرد.
جلال پوران فرد، رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به کاهش توده‌های ابر در ارتفاعات و افزایش میزان دید احتمال یافتن لاشه هواپیما وجود دارد.
وی اظهار داشت: نیروهای اورژانس، امروز در منطقه سمیرم در 2 قسمت تجسس را ادامه می‌دهند.
پوران فرد بیان کرد: قسمت نخست، پرواز بالگردهای سازمان اورژانس بر فراز رشته کوه‌های دنا و دومی خودروی آفرود اورژانس کشور در دشت سمیرم خواهد بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تلاش بی‌وقفه 40 تیم امداد و نجات تخصصی هلال احمر در برف و کولاک دنا در روز سوم حادثه شروع شده است.
امان الله جهان با اشاره به سرمای منفی 20 درجه و برف و کولاک شدید کوه دنا گفت: 40 تیم امداد و نجات تخصصی کوهستان جمعیت هلال احمر بدون وقفه همچنان در حال جستجو لاشه هواپیمای تهران یاسوج هستند.
وی اظهار داشت: تیم‌های تخصصی امداد و نجات کوهستان به منطقه اشراف کامل دارند.
وی بیان کرد: 12 دستگاه خودرو امداد و نجات از جمعیت هلال احمر نیز از همان ساعات اولیه به منطقه پادنای سمیرم اعزام شدند.
جهان بین تصریح کرد: عملیات جستجو و تجسس با همکاری تیم‌های امداد و نجات استان‌های فارس، اصفهان و ایلام در مناطق مختلف در حال انجام است.
وی اظهار کرد: تیم‌های امداد و نجات با امکانات و تجهیزات به‌روز عملیات جست و جو را انجام می‌دهند.
جهان بین با اشاره به برودت سرما و یخبندان منطقه اظهار کرد: تیم‌هایی که امکانات کافی ندارند نباید در منطقه ساکن شوند.
وی افزود: تیم‌های پشتیبان جمعیت هلال احمر استان فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام برای امداد رسانی بیشتر به حالت آماده باش کامل هستند.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
جست‌وجو برای یافتن جانباختگان احتمالی این سانحه هوایی پس از سقوط هواپیما آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.