به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی‌فتح میرمحمدی روز سه شنبه در همایش نقش خودباوری در اعتلای جایگاه زنان در یاسوج افزود: زنان در جامعه امروزی به خود باوری و اعتماد به نفس در اعتلای جایگاه خود دست نیافته‌اند.
وی بیان کرد: مردان باید این حقیقت را بپذیرند که زنان جنس دوم نبوده بلکه در آفرینش با مردان یکسان هستند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ترجیح پسران بر دختران در برخی از جوامع از بدو تولد تا حضور در مجامع سیاسی و اقتصادی تصوری نادرست است.
وی اظهار کرد: در بستر زمان با فرهنگسازی باید نگاه‌ها به جنس زن و مرد باید یکسان شود تا آن جامعه بتواند در مسیر توسعه خود گام بردارد.
میر محمدی ابراز داشت: زنان حقوق خود را با قاطعییت هر چه تمام‌تر در جامعه و از مردان مطالبه کنند.
وی بیان کرد: ازدواج‌های زودهنگام در برخی نقاط استان معضلی اساسی بوده که باید برای رفع این مهم تدبیری کارآمد اندیشید.
همایش نقش خودباوری در اعتلای جایگاه زنان روز سه شنبه 17 بهمن با حضور رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی دانشگاه شیراز، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از زنان موفق استان در عرصه‌های مختلف در یاسوج برگزار شد.
کهگیلویه و بویراحمد براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 50 درصد آن را زنان تشکیل می دهند.
میانگین نرخ باسوادی در جمعیت هدف سوادآموزی در استان (10 تا 49 سال) بین زنان حدود 89.4 و در مردان نیز 91.6 درصد است.
بیش از 50 درصد از مددجویان کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده که از این تعداد 42 درصد به خاطر فوت سرپرست و مابقی به سبب طلاق، متارکه، مفقودی، زندانی، سرباز و بدسرپرست زیر پوشش هستند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.