محمود باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 2 پارک اسکان در شهرهای سی سخت و دهدشت، 95 چشمه سرویس بهداشتی در مناطق مهم گردشگری، 6 اردوگاه رفاهی تفریحی، یک دفتر خدمات مسافرتی و چهار کارگاه صنایع دستی از جمله این طرح‌هاست.
وی بیان کرد: برای اجرای 10 طرح گردشگری قابل افتتاح کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر امسال 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کارگاه‌های صنایع دستی در شهرستان های بویراحمد، دنا و گچساران ایجاد شده و هر کارگاه سه تا پنج فرصت شغلی ایجاد کرده است.
باقری گفت: پارک اسکان گچساران و یاسوج نیز به‌عنوان 2 قطب عمده گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک بهره برداری خواهد شد.
وی بیان کرد: زیرساخت‌های گردشگری در مناطق تنگ ماغر، تنگ سولک، دشتک دیل، خهکلون، اندرزها تا پایان اردیبهشت سال 1397 آماده بهره برداری می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 115 میلیارد ریال در سال جاری از محل بودجه صندوق توسعه ملی برای پارک آبی و هتل چهارستاره یاسوج جذب شد.
باقری بیان کرد: مجموعه بزرگ پارک آبی در منطقه تل خسروی یاسوج 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سه ماهه نخست 1397 افتتاح خواهد شد.
وی عنوان کرد: براساس توافق با بخش خصوصی تا پایان سال 1397 بهره برداری خواهد شد.
سه میلیون مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور به‌ویژه جنوب در نوروز 96 از مناطق گردشگری این استان دیدن کردند.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی است.
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 15 هزار کیلومتر مترمربع وسعت و جمعیتی افزون بر 713 هزار نفر بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشار دهنده: سید موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.