عبدالرحیم رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمینه زیر ساخت‌های کشاورزی خدمات چشمگیری در بخش کشاورزی در این شهرستان صورت گرفت.
وی بیان کرد:اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در 10 هزار و 200 هکتار از اراضی این شهرستان با 780 میلیارد ریال اعتبار، احداث 2 هزار باغ زیتون با 150 میلیارد ریال، 250 کیلومتر کانال‌های آبیاری با اعتبار 120 میلیارد ریال، کشت 50 هکتار گیاه دارویی با اعتباری بیش از 20 میلیارد از مهمترین اقدامات انجام شده بعد از پیروزی انقلاب است.
رحیمی ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب 25 باب گلخانه به مساحت 10 هکتار با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال احداث شد.
وی تصریح کرد: احداث 400 طرح صنعتی با اعتبار 200 میلیارد ریال، پرداخت 250 میلیارد ریال تسهیلات بانکی، تسطیح 400 هکتار از زمین‌های کشاورزی گچساران با اعتبار 40 میلیارد ریال، اجرای 125 طرح زراعت به مساحت 9 هزار و 500 هکتار، توزیع 200 تن انواع نهاده‌های کشاورزی از مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه زیر ساخت‌های بخش کشاورزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات ارزنده‌ای در بخش کشاورزی در این شهرستان انجام نگرفت گفت: در این مدت تنها پنج کیلومتر کانال آبیاری و هفت طرح صنعتی در این شهرستان اجرا شده بود.
رحیمی افزود: با وجود مشکلات اشتغال و بیکاری مردم ولی در زمینه زیر ساخت‌های راه، برق، گاز، آب و بهداشت خدمات ارزنده در این شهرستان صورت گرفت.
وی با بیان اینکه در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب زیر ساختی برای مراکز علمی، آموزش و بهسازی وجود نداشت، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در گچساران تمام زیر ساخت‌های آموزشی، رفاهی و علمی پیشرفت چشمگیری داشته است.
فرماندار گچساران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه آموزش اقدامات ارزنده‌ای در این شهرستان انجام شد.
وی گفت: 55 واحد آموزشی قبل از انقلاب در سطح این شهرستان وجود داشت که هم اکنون به 194 باب رسیده است.
رحیمی ابراز کرد: 71 روستا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از نعمت آب سالم برخوردار شدند که از این تعداد 31 مورد از سال 92 تاکنون بوده است.
وی ادامه داد: در این روستاها 47 مخزن 14 هزار متر مکعب ساخته شده است.
فرماندار گچساران گفت: هم اکنون تمام روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان از نعمت گاز برخوردارند.
رحیمی با بیان اینکه گازرسانی به روستای مارین به دلیل سخت گذر بودن و ساخت بافت پلکانی با مشکل مواجه بود گفت: ولی هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی اسلامی شاهد برخورداری این روستا از نعمت گاز طبیعی هستیم.
رحیمی تصریح کرد: شهرستان گچساران اولین شهر در کشور است که به‌عنوان شهر سبز در کشور معرفی شده است.
فرماندار گچساران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 40 کیلومتر بزرگراه، 53 کیلومتر راه اصلی، 125 کیلومتر راه فرعی، و 210 کیلومتر راه روستایی در این شهرستان ساخته شد.
وی ادامه داد: این در حالی است که قبل از انقلاب این شهرستان فاقد بزرگراه، 53 کیلومتر راه اصلی 45 کیلومتر راه فرعی و 80 کیلومتر راه روستایی بوده است.
براساس برنامه ریزی صورت گرفته،12 هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان گچساران تا چهار سال آینده زیر کشت آبیاری تحت فشار خواهد رفت.
در بخش کشاورزی شهرستان گچساران هفت هزار نفر فعالیت دارند.
بیش از 35 هزار هکتار زمین قابل کشت در مناطق مختلف گچساران وجود دارد.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: موسوی
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.