با حضور مدیران کل زندان‌ها، آموزش و پرورش، نوسازی و تجهیز مدارس، معاونین و کارشناسان هر سه دستگاه اولین نشست هم اندیشی آموزشی ویژه زندانیان زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از روابط عمومی زندانهای کهگیلویه وبویراحمد،" اسماعیل جمیاری" مدیرکل زندان‌های استان در آغاز این نشست با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، زندانبانی اسلامی را مولود انقلاب دانست و اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سیستم زندانبانی کشور بر مبنای فقه اسلامی با توجه به کرامت انسانی افراد پایه گذاری شد و صرف‌نظر از نوع جرم و میزان مجازات، همه زندانیان می‌توانند از حقوق شهروندی یکسان و خدمات رفاهی بهره مند شوند.

وی مهمترین مأموریت سازمان زندان‌ها را بعد از مراقبت و نگهداری زندانیان، ایجاد فضا و بستر مناسب اصلاحی و تربیتی بیان کرد و افزود: بر اساس رأفت اسلامی روزانه ده‌ها و صدها فعالیت آموزشی، فرهنگی، تربیتی، حرفه آموزی، اشتغال، ورزشی و خدمات بهداشتی، درمانی و روانشناسی در سطح زندان‌های استان برگزار می شود.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد، کمبود اعتبار را از جمله مشکلات فراروی زندان‌های استان و بلکه کشور دانست و گفت: انتظار این است که اولاً دولت و مجلس در تنظیم و تخصیص بودجه به مأموریت‌های مهم، گسترده و اثر گذار سازمان زندان‌ها توجه ویژه ای داشته باشند و ثانیاً دستگاه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و اجتماعی، سازمان زندانها را همراهی ومساعدت نمایند تا علاوه بر ایجاد امنیت عمومی، اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندانها افزونتر شود.

این مقام ارشد زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آموزش و پرورش می تواند با ایجاد مراکز آموزشی، موضوع تحصیل زندانیان در مقاطع مختلف را دنبال کند، بگونه ای که حبس و محدودیت آزادی مانع ادامه تحصیل نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان محروم از سواد نشود.

جمیاری از دیگر انتظارات زندانهای استان را رسیدگی به فرزندان دانش آموز که یکی از والدین و یا حتی بعضاً هم پدر و هم مادر آنان در زندان هستند را دانست و گفت: تعدادی از از فرزندان دانش آموز زندانی ترک تحصیل کرده اند که پیشنهاد می شود تا مسؤلان آموزش و پرورش ضمن شناسایی این افراد، آنان را زیر چتر حمایتی و آموزشی خود قرار دهند، همچنین کمک به آزادی فرهنگیانی که در زندان هستند بلا شک تکریم و تجلیل از مقام معلم خواهد بود.

مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با قدردانی از حضور جهان محرابی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس ، از وی خواست تا در خصوص تکمیل و تجهیز ۲ واحد سه کلاسه در زندان مرکزی همکاری کنند.

در ادامه هادی زارع پور آمادگی خود ومجموعه تحت مدیریتش را برای اجرای دقیق تفاهم نامه فی مابین سازمان زندان‌ها و وزارت آموزش و پرورش اعلام و از همکاران خود خواست که این موضوع را عملیاتی و از هیچ کمکی دریغ نکنند.

وی دامنه همکاریهای خود را افزونتر دانسته و گفت: علاوه بر ایجاد امکان ادامه تحصیل برای زندانیان، در آموزش مهارت‌های زندگی، توسعه فعالیت‌های قرآنی و انجام امورات روانشناسی و ایجاد کارگاه‌های آسیب‌شناسی اجتماعی با زندان‌های استان همکاری، ضمن اینکه میتوان برای خانواده ی زندانیان برنامه های مشترک برگزار کرد.

جهان محرابی، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان هم در خصوص تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی قول مساعد داد و گفت: بمناسبت دهه مبارک فجر به تعداد فرزندان دانش آموز که پدر و یا مادر آنان در زندان هستند بسته های آموزشی و لوازم التحریر را توزیع خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.