به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی روز سه شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: بسیاری از محصولات این استان از جمله آب معدنی، محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی و برخی از محصولات صنعتی قابل صادر شدن هستند.
وی افزود: خلأ اساسی در صادرات این محصولات در این استان وجود داشته که با راه اندازی شرکت بسیاری از مشکلات در زمینه صادرات غیر نفتی رفع خواهد شد.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اتاق بازرگانی، بخش خصوصی و دستگاه‌های متولی ملزم به راه اندازی شرکت مدیریت صادرات شده‌اند که توسط بانک توسعه صادرات تأمین مالی می‌شود.
وی عنوان کرد: مشکل اساسی بالا نبودن میزان صادرات غیر نفتی این استان نسبت به حجم تولیدات فقدان چنین شرکتی بوده است.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: لازمه سرعت بخشیدن به خدمات رسانی بحث تولید، صادرات و بازرگانی استفاده از تکنولوژی‌های روز است.
وی ابراز داشت: با توجه به افزایش واحدهای تولیدی، افزایش جمعیت و ضرورت بیشتر به علم روز به ویژه خدمات الکترونیک نیاز است دستگاه‌های خدمات رسان تأسیسات قدیمی‌شان را به روز رسانی کنند.
وی عنوان کرد: شرکت‌های تولید کننده باید واحدهای تولیدی خود را مجهز به فناوری‌های نوین ارتباطی کنند تا مراحل گمرک، صادرات و ثبت سفارش های خود را به صورت فوری انجام دهند.
سال 1395 حدود چهار میلیون دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد که مهم‌ترین آن‌ها شامل پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی، بهداشتی، موکت و سیمان بوده است.
کشورهای هدف صادرات محصولات کهگیلویه و بویراحمد نیز آلمان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، عراق و افغانستان بود.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
9868
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.