به گزارش ایرنا، امام بخش قائدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظارت بر داروخانه‌ها، کارخانه‌های آرایشی، غذایی و بهداشتی، آزمایشگاه از جمله وظایف سازمان معاونت غذا و دارو است.
وی افزود: مجوز هر داروخانه بر حسب جمعیت یک منطقه و میزان محرومیت آن منطقه خواهد بود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجوز 5 داروخانه دیگر نیز در شهرهای دوگنبدان، یاسوج، مادوان، مارگون و لیکک در دست اقدام بوده که به زودی به آنها مجوز داده خواهد شد.
قائدی با اشاره به برخورد با تخلفات در این حوزه، تصریح کرد: تاکنون 17 مورد گزارش تخلف به کمیسیون ماده 11(سازمان تعزیرات حکومتی) و 6 مورد ارجاع پرونده به کمیسیون ماده 20 ثبت شده که مجازات‌هایی از جمله قطع سهمیه دارویی این واحدها و لغو سازمان‌های بیمه‌ای برای متخلفان در پی داشته است.
وی اصلی‌ترین اولویت‌های معاونت غذا و دارو را برخورد با مواردی از جمله ارائه داروهای خارج از فهرست مرجع اعلامی داروهای ایرانی، گران فروشی، کم فروشی واحدهای فروش دارو و همچنین نظارت دقیق بر مسئولان فنی این واحدها عنوان کرد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تضمین و پایش سلامت غذا در استان را از دیگر فعالیت‌های این معاونت ذکر کرد.
وی تصریح کرد: 33 کارخانه در زمینه‌های آرایشی، غذایی و آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد فعال بوده، که این واحدها نیز تحت نظارت‌های منطبق با قوانین وزارت بهداشت این معاونت به فعالیت مشغول هستند.
قائدی با اشاره به کمیته فنی صدور پروانه‌ها در این معاونت، افزود: کمیته فنی مسئولیت صدور پروانه ساخت، پروانه تأسیس و بهره برداری و همچنین پروانه مسئول فنی را بر عهده دارد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به واحدهای زیر مجموعه طب سنتی، گفت: این استان در شناسایی، آموزش و ساماندهی عطاری‌ها، تأمین کننده‌های گیاهان دارویی، باشگاه‌های بدنسازی و کارگاه‌ها یا کارخانه‌های فرآورده‌های طبیعی از استان‌های پیشگام در کشور است.
قائدی تصریح کرد: واحد مواد مخدر در این معاونت نظارت دقیق بر توزیع مسکن‌های مخدر در اتاق عمل بیمارستان‌ها، مراکز ترک اعتیاد، ارائه به بیماران صعب العلاج و دیگر مراکز مرتبط را داشته و تحویل پوکه و شیشه فرآورده‌های مخدر از وظایف نظارتی این حوزه است.
وی با اشاره به اقدامات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای بیماران صعب العلاج و سرطانی اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر هفت میلیارد ریال کمک بلاعوض به بیماران صعب العلاج و سرطانی اختصاص داده شد که این مبلغ در 9 ماه نخست سال جاری به هشت میلیارد و 300 میلیون ریال افزایش یافت.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و به ویر احمد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله کم فروشی، گران فروشی، مواد تاریخ مصرف گذشته، داروهای غیر معتبر و محصولات آرایشی یا غذایی مشکوک را به این سازمان اطلاع دهند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: موسوی
/6110/9868
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.