فرید محبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای 6 هزار و 450 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هزینه شده است.
وی افزود: نگهداری در منزل و فرانشیز بستری، دارو و پاراکلینیک از جمله سرفصل های هزینه شدن این میزان اعتبار بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد این استان رسیدگی به وضعیت بهداشت، سلامت و درمان مددجویان زیر پوشش و پیشگیری از بروز انواع بیماری ‌ها بین آنان است.
محبی عنوان کرد: 11 هزار و 274 نفر از مددجویان ساکن در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج، دوگنبدان و دهدشت دارای کارت بیمه خدمات درمانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند.
وی ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد برای ارائه خدمات درمانی به جامعه هدف خود با 82 مرکز درمانی دولتی و خصوصی استان قرارداد همکاری منغقد کرده است.
محبی گفت: تعداد بیماران خاص، صعب‌ العلاج و بستری در منزل زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب 119، 781 و 258 نفر است.
وی اظهار داشت: با توجه به هزینه‌ های سنگین درمانی بیماران خاص و صعب ‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد از افراد نیکوکار انتظار می رود کمیته امداد استان را در زمینه کمک به این بیماران کمک کنند.
29 هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌ شود.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
شهرستان لنده با 21 درصد و گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده ‌اند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: مسعود علیزاده
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.