راه اندازی برخی کلینیک‌های پوست، مو و زیبایی توسط برخی افرادی که نه تنها در رشته پزشکی تخصصی ندارند بلکه هیچ آشنایی با این رشته ندارند موجب بروز مشکلات زیادی برای شهروندان کهگیلویه و بویراحمد شده است.
این روزها اگر گذری در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد داشته باشید و درب و دیوارها و تابلوها را رصد کنید تبلیغات رنگارنگی از متخصصان قلابی که خود را استاد حوزه زیبایی، پوست و کاشت مو می‌دانند برمی خورید که در نوع خود جالب توجه است.

**از تزریق ژل تا زالو درمانی و تاتو
برخی پزشکان عمومی دارای مجوز نیز با گذراندن برخی دوره‌های کوتاه مدت آموزشی هم اینک در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد به‌صورت تخصصی در حوزه پوست، مو و زیبایی فعالیت می‌کنند و به مراجعه کنندگان موادی از جمله ژل و بوتاکس و چربی تزریق می‌کنند.
از سوی دیگر راه اندازی کلینیک طب سنتی، زالو درمانی، تاتو و سایر امور مربوط به زیبایی نیز در شهر یاسوج به‌صورت غیرقانونی و بدون هیچ مجوزی در برخی نقاط این شهر انجام می‌شود.
طبق بررسی‌های انجام شده توسط خبرنگار پایگاه خبری صبح زاگرس روند راه اندازی کلینیک‌های پوست، مو و زیبایی در شهر یاسوج در نبود نظارت کافی در حال افزایش است و تعداد بیمارانی که توسط این کلینیک‌ها مورد درمان قرار گرفته و هم اینک دچار مشکلات متعدد پوستی شده‌اند را در دادگاه‌ها و تعزیرات حکومتی و پزشکی قانونی می‌توان مشاهده کرد.
بسیاری از خانم‌ها و آقایانی که به کلینیک این افراد به‌اصطلاح متخصص پوست مو و زیبایی مراجعه کرده‌اند و ژل، بوتاکس و چربی و سایر مواد به آنها تزریق شده دچار حساسیت پوستی شدید شده‌اند و در مراجع قضایی شکایت آنها در حال رسیدگی است.
چشم‌ها و صورت‌های ورم کرده و گونه‌های زخم شده و عفونت کرده شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی در شهر یاسوج ناشی از مراجعه به افرادی است که خود را متخصص پوست، مو و زیبایی می‌دانند اما در عمل نه تنها این کاره نیستند بلکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که این افراد به‌صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.
در یکی از خیابان‌های شهر یاسوج چند سالی است که کلینیک پوست و زیبایی راه اندازی شده بود و با توجه به اینکه در تبلیغات خود عنوان کرده بود که با قیمت‌های بسیار کمتری به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهد به همین دلیل افراد زیادی نیز به این مرکز مراجعه می‌کردند.
بروز حساسیت شدید پوستی و از بین رفتن گونه برخی از مراجعه کنندگان به این کلینیک‌های قلابی باعث شده تا اسرار این پزشکان متقلب فاش شود.
هر چند گفته می‌شود برخی از این کلینیک‌ها توسط تعزیرات حکومتی پلمپ و اموال آنها مصادره شده است اما برخی شنیده حاکی این افراد با شکستن پلمپ اموال مصادره‌ای را از کلینیک خارج کرده‌اند و در برخی مکان‌های دیگر فعالیت می‌کنند که این موضوع نیاز به مستندات بیشتری دارد.
براساس برخی اطلاعات به دست آمده پرونده‌های زیادی درباره پزشکان قلابی در سطح شهر یاسوج هم اینک در مراجع قضایی در حال رسیدگی است و برخی نیز منجر به صدور رأی شده‌اند.

**تخلفات در حوزه زیبایی در استان زیاد است / صدور رأی برای برخی پرونده‌ها
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شکایت‌ها از مراکز غیر مجاز خدمات زیبایی از طریق علوم پزشکی استان به تعزیرات ارسال می‌شود و تعزیرات نیز پس از بررسی مشکلات مؤسسات و غیر بهداشتی بودن در شرایطی که تخلفات کامل باشد حکم تعطیلی صادر می‌کند و حکم به علوم پزشکی اعلام می‌شود و مرحله اجرا به علوم پزشکی بر می‌گردد.
رضا زیرایی بیان کرد: حکم صادر شده باید حتماً اجرا شود و اینکه امکان راه اندازی دوباره این مؤسسات میسر باشد ممکن نیست الا اینکه فرد مجوز گرفته باشد که این موضوع نیز غیر ممکن است زیرا اگر پزشک باشد مجوز دارد و اگر نداشته باشد نیز که یک شبه نمی‌توانند مجوز پزشکی بگیرد.
وی بیان کرد: اجرای احکام تعزیرات نیز اجرای حکم را رصد می‌کنند و علوم پزشکی نیز باید نتیجه نهایی را به تعزیرات اعلام کند و اینکه برخی بخواهند پلمپ‌ها را فک پلمپ کنند غیرقانونی است و نقش رسانه‌ها اینجا تعیین کننده است.
زیرایی گفت: مواردی در استان مبنی بر تخلفات در حوزه زیبایی وجود دارد و تخلفات از سوی علوم پزشکی به تعزیرات گزارش می‌شود.

**رسیدگی به تخلفات در کمیسیون ماده 11 علوم پزشکی
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزانه بخش زیادی از تخلفات نیز از سوی شهروندان به تعزیرات گزارش می‌شود که تعزیرات در بدو امر نمی‌تواند به آنها رسیدگی کند و باید در توسط هیاتی این تخلفات در کمیسیون ماده 11 در علوم پزشکی رسیدگی و نتیجه به ما اعلام شود.
وی افزود: تخلفات زیادی به تعزیرات گزارش می‌شود که برای بررسی به علوم پزشکی ارسال شده اما تاکنون گزارشی از کمیسیون ماده 11 به دست ما نرسیده است.
زیرایی اظهار کرد: به دانشگاه علوم پزشکی نامه نوشتیم که مراجعات به تعزیرات مبنی بر تخلفات در حوزه زیبایی و گله‌مندی مردم زیاد است و دانشگاه علوم پزشکی باید این تخلفات را در کمیسیون ماده 11 سریع رسیدگی و نتیجه را اعلام کند تا افرادی که به تعزیرات مراجعه می‌کنند بلا تکلیف و سردرگم نباشند و تعزیرات نیز پاسخ مناسبی به انها داشته باشد.

**افراد سرکیسه می‌شوند
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بیشتر شکایت‌ها در حوزه زیبایی و مواردی نیز زالو درمانی است که افرادی ادعا می‌کنند که تخصص دارند و با بررسی‌های کارشناسان علوم پزشکی معلوم می‌شود که نه تنها هیچ تخصصی ندارد بلکه وسایل زالو درمانی آنها باعث اشاعه بیماری‌هایی شده است که بازهم در کمیسیون ماده 11 علوم پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرند.
وی افزود: سر و ته این قضایا از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان به دست تعزیرات می‌رسد و تعزیرات حکم صادر می‌کند و در اختیار علوم پزشکی قرار می‌دهد.
زیرایی نقش رسانه‌ها و صداوسیما در آگاهی بخشی به مردم را بسیار مؤثر دانست و گفت: مسائل تخصصی است و مردم برخی مسائل بهداشتی را نمی‌دانند و علاوه بر اینکه بیماری می‌گیرند از سوی این افراد نیز سرکیسه می‌شوند.
دریافت کننده: فهیمه قهرمانی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی
9868/6100
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.