فرزندان محسنین کودکانی هستند که پدر و مادر آنها از یکدیگر جدا شده و توسط مادر سرپرستی می‌شوند یا آنکه پدرشان در قید حیات بوده اما به دلیل بیماری یا زمین گیر بودن قادر به تأمین معاش خانواده نیست.
فرید محبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان کمک نقدی حامیان به سه هزار و 38 یتیم و 2 هزار و 533 نفر از فرزندان محسنین کهگیلویه و بویراحمد اعطا شده است.
وی افزود: شش هزار و 460 حامی از ایتام و فرزندان محسنین کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌کنند که از این تعداد حدود 80 درصد غیربومی است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سرانه کمک نقدی حامیان به ایتام این استان ماهانه یک میلیون و 80 هزار ریال و به فرزندان محسنین استان نیز 340 هزار ریال است.
محبی عنوان کرد: حامیان علاوه بر کمک نقدی به ایتام و فرزندان محسنین کهگیلویه و بویراحمد در دیگر زمینه‌ها از قبیل تحصیل، درمان، مسکن، ازدواج و تأمین جهیزیه نیز در طول سال آنان را حمایت می‌کنند.
وی ابراز داشت: تعداد ایتام بدون حامی کهگیلویه و بویراحمد 2 هزار و 695 نفر است.
محبی گفت: «اکرام ایتام» و «محسنین» از جمله طرح‌هایی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به منظور توسعه مشارکت‌های مردمی در زمینه رسیدگی به مشکلات نیازمندان در نقاط مختلف از جمله این استان اجرا می‌کند.
وی اظهار داشت: افراد نیکوکار بومی و یا غیربومی می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد ایتام و فرزندان محسنین این استان را یاری داده و حمایت کنند.
29 هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
شهرستان لنده با 21 درصد و گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.