به گزارش ایرنا، سید محمدکاظم نظری روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت:
دستگاه‌های متولی زمینه و بستر لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر 2 رویداد بزرگ فرهنگی در بهمن ماه سال جاری در این استان را فراهم کنند.
وی افزود: این استان همچنین از 12 تا 22 بهمن میزبان جشنواره فیلم فجر با اکران 23 فیلم با محوریت فجر انقلاب اسلامی در 2 سالن سینمای کهگیلویه و بویراحمد است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:
عملکرد دستگاه‌های متولی در امر فرهنگ در کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نبوده و نیاز به اهتمام بیشتر برای ایجاد محیطی بانشاط برای عموم به خصوص جوانان است.
وی عنوان کرد: دستگاه‌های متولی باید تمامی امکانات لازم را برای هر چه بهتر برگزار شدن این نمایشگاه و جشنواره فیلم فجر به کار گیرند.
نظری تصریح کرد: وجود و بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه در برخی موارد به سبب نبود برنامه‌های شاد و فرهنگی سالم برای جوانان در استان است.
وی نمایشگاه کتاب را یکی زا رویدادهای مهم فرهنگی در هر استانی دانست و افزود: باید امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: حدود 600 ناشر معتبر از سراسر کشور برای شرکت در این نمایشگاه نام نویسی کرده که از این تعداد 270 ناشر انتخاب شده‌اند.
رضا دهبانی پور بیان کرد: امسال همچنین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد عرضه می‌شود.
وی افزود: این نمایشگاه دارای حدود 200 غرفه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برنامه‌های جانبی در برگزاری این نمایشگاه شامل کارگاه‌های آموزشی اهل قلم، نقد کتاب، رونمایی کتاب، انجمن شعر و تجسمی و موسیقی محلی نیز در حاشیه این نمایشگاه اجرا می‌شود.
وی عنوان کرد: این استان به ویژه شهر یاسوج در زمینه کتاب و فرهنگ مطالعه در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
120 هزار عنوان کتاب در قالب یک میلیون و 200 هزار جلد در موضوع‌های مختلف نیز در سال گذشته در شانزدهمین نمایشگاه کتاب این استان عرضه شد.
شانزدهمین نمایشگاه کتاب در یاسوج در سال گذشته دارای 170 غرفه بوده و 350 ناشر کشوری و هشت ناشر استانی نیز در آن حضور یافتند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.