فرید محبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات پرداختی در قالب 6 هزار و 97 فقره بوده است.
وی افزود: پنج هزار و 465 فقره از این تعداد تسهیلات پرداختی قرض ‌الحسنه کارگشایی و 632 فقره نیز خودکفایی بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مبلغ تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی 151 میلیارد و 810 میلیون ریال در بخش های درمان، ازدواج و هزینه ‌های تحصیلی بوده است.
محبی عنوان کرد: مبلغ تسهیلات خودکفایی نیز 97 میلیارد و 800 میلیون ریال در زمینه اجرای طرح‌ های اشتغالزایی تولیدی، خدماتی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی بوده است.
وی ابراز داشت: صندوق امداد ولایت شهریور سال گذشته به منظور رفاه حال مددجویان زیر پوشش کهگیلویه و بویراحمد و ارائه تسهیلات آسان‌ تر و سریع ‌تر به آنان در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تأسیس و راه اندازی شد.
وی گفت: پرداخت تسهیلات در این صندوق به ‌صورت قرض‌ الحسنه و با نرخ سود چهار درصد است و تمامی خدمات متداول در شبکه بانکی کشور نیز توسط آن به مشتریان ارائه می شود.
29 هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌ شود.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
شهرستان لنده با 21 درصد و شهرستان گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌ اند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.