به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: لازم است آثار منفی این کار و ضرورت پرهیز از آن به‌زودی در نشستی توسط مسئولان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج برای صادرکنندگان بومی و یا غیربومی توضیح داده شود.
وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در یک دهه اخیر با وجود تلاش‌ها و اقدام‌های چشمگیر متولیان امر میزان صادرات کهگیلویه و بویراحمد رشد چندانی نداشته و یکی از دلایل اصلی آن نیز ضعف زیرساخت‌هاست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صادرات تولیدات این استان مستلزم یک بازطراحی بر اساس هدف‌گذاری جدید و مبتنی بر موانع موجود و قابلیت‌های استان است.
احمدی عنوان کرد: یک کارگروه تا 10 روز آینده توسط سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد به منظور تعدیل سازی سند توسعه صادرات این استان همراه با ارائه موانع و راهکارهای لازم در راستای توسعه هر چه بیشتر صادرات استان در هر سه بخش صنعت، کشاورزی و صنایع‌دستی تشکیل و فعال شود.
وی ابراز داشت: نتایج اقدام‌های این کارگروه در نشست‌های بعدی کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد مطرح و موردبررسی قرار می‌گیرد.
احمدی گفت: علاوه بر بازاریابی مناسب باید مزایای صادراتی کهگیلویه و بویراحمد نیز به‌زودی تعیین و مشوق‌های لازم اعمال شود.
سال 1395 حدود چهار میلیون دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد که مهم‌ترین آن‌ها شامل پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی، بهداشتی، موکت و سیمان بوده است.
کشورهای هدف صادرات محصولات کهگیلویه و بویراحمد نیز آلمان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، عراق و افغانستان بود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.