به گزارش ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این افراد و بهره برداران در شرایط سخت کم آبی و خشکسالی و با ایجاد روش‌های نوین و خلاقیت و پشتکار در بخش‌های گوناگون سهمی تعیین کننده در رونق بخش کشاورزی استان داشته‌اند.
جعفرگوهرگانی افزود: سه نفر از این کشاورزان که حائز رتبه برتر کشوری شده‌اند روز دوشنبه هفته جاری در مراسمی با حضور رئیس جمهوری و مقامات کشوری تجلیل خواهند شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به برخی دستاوردهای این نهاد در سال زراعی 95-96 نیز میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این استان اعم از بذری و سیلویی در استان را افزون بر 78 هزار تن ذکر کرد.
وی افزود: 69 هزار تن از این میزان گندم سیلویی و حدود 9 هزار تن نیز گندم بذری بوده است.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت لازم برای خودکفایی در زمینه گندم تا حدود 2 سال آینده را دارد خواستار همکاری و حضور میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی در عرصه‌ها و اراضی کشاورزی برای کمک به کشاورزان شد.
گوهرگانی میزان گندم مصرفی مورد نیاز برای جمعیت 713 هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد را حدود 85 هزار تن دانست و گفت: با ادامه این روند و تعامل بیش ‌از پیش کشاورزان امکان تحقق و تأمین 100 درصد مواد غذایی در استان وجود دارد.
گوهرگانی سطح زیر کشت گندم دیم، آبی و جو دیم و آبی در استان را نیز به ترتیب 82، 24 هزار و 200 و 30 هزار هکتار ذکر کرد.
وی همچنین گفت: بر اساس برنامه ریزی توسعه بخش کشاورزی میزان تولید محصولات زراعی و باغی در استان سالانه افزون بر یک میلیون تن افزایش می‌یابد.
گوهرگانی میزان تولید سالانه انواع محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد حدود 850 هزار تن است.
وی افزود: حدود 25 تا 30 درصد این محصولات به مصرف مردم کهگیلویه و بویراحمد می‌رسد.
سالانه 800 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.
این استان حدود 41 هزار هکتار باغ و 160 هزار هکتار زمین‌های زراعی دارد.

خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.