فرید محبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نهاد مددجویان خود را در دو سر فصل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال زایی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌دهد.
وی افزود: از تعداد مددجویان مشمول بیمه تأمین اجتماعی یکهزار و 613 خانوار حدود 790 خانوار زنان سرپرست و بقیه مجریان طرح‌های‌ اشتغال هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد: هدف از اجرای طرح بیمه تأمین اجتماعی مددجویان، تلاش برای توانمندی و ارتقای سطح اعتماد به نفس ،امید به آینده‌ای بهتر و حفظ منزلت اجتماعی آنان است.
وی عنوان کرد: با ارائه خدمات بیمه تأمین اجتماعی مددجویان از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی، فرانشیز درمانی و سایر موارد بهره‌مند می‌شوند.
محبی در مورد طرح‌های اشتغال مشمول بیمه اجتماعی یادآور شد که در صورت فعال نبودن طرح، بیمه این مجریان قطع شده و برای راه‌اندازی مجدد مهلت 6 ماه تا یک‌سال داده می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: پس از اجرای طرح از سوی مجریان، این افراد به شعب تأمین اجتماعی معرفی‌شده و هر سه ماه یک‌بار حق بیمه آن‌ها به این شعب واریز می‌شود.
29 هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌ شود.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
شهرستان لنده با 21 درصد و شهرستان گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده ‌اند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: علیزاده
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.