به گزارش ایرنا،پس از شروع عملیات بهسازی محور دوگنبدان، باباکلان به بی بی حکیمه (س) در خرداد سال جاری جاده دسترسی محور دوگنبدان ،سد چمشیر به میشان به عنوان محور جایگزین انتخاب شد.
به دلیل خاکی بودن، عرض کم و نداشتن علائم رانندگی تردد در این جاده جایگزین سخت است به گونه ای که در زمان بارندگی مردم این منطقه مجبورند از مسیر روستای میشان در استان فارس تردد کنند که راه آنها 2 ساعت طولانی تر می شود.
یکی از رانندگانی که در این مسیر در حال تردد بود، گفت: مسیر جایگزین جاده دوگنبدان به باباکلان کاملا خاکی است و در هنگام بارندگی امکان تردد خودرو در آن وجود ندارد.
ابراهیم غلامی افزود: نداشتن علائم راهنمایی و رانندگی از دیگر مشکلات تردد در این محور است.
وی با اشاره به اینکه جاده اصلی دوگنبدان به روستای باباکلان براساس اعلام مسئولان قرار بود 6 ماه مسدود شود و هم اکنون حدود هفت ماه از این قرار گذشته است از مسئولان خواست برای تکمیل این طرح بزرگ چاره اندیشی کنند.
یکی از ساکنان روستای باباکلان گفت: مراجعه به شهر برای درمان یا حمل و نقل محصولات تولیدی به شهر برای ساکنان روستاهای باباکلان و همجوار دشوار است.
حمید فولادی با اشاره به اینکه جاده دوگنبدان به باباکلان مسیر راه زیارتی به حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) نیز هست، افزود: بهسازی جاده جایگزین مذکور تا زمان بازگشایی جاده اصلی مورد توجه مسئولان باشد.
بخشدار مرکزی گچساران گفت: با توجه به طولانی شدن باسازی محور اصلی دوگنبدان ـ. بی بی حکیمه و باباکلان بهسازی و آسفالت جاده جایگزین در دستور کار مسئولان قرار دارد.
فرج الله استلاحی با بیان اینکه تکمیل ساخت جاده اصلی ممکن است تا یکسال طول بکشد افزود: طرح بهسازی و آسفالت جاده جایگزین تامین اعتبار شده و عملیات اجرایی آن به زودی شروع خواهد شد.
فرماندار ابراز کرد: طرح عمرانی شهر دوگنبدان به بابا کلان و بی بی حکیمه(س) در 2 فاز با اعتباری بیش از 680 میلیارد ریال در دست اجراست.
فرماندار گچساران طول این طرح را 16 کیلومتر ذکر کرد و گفت: این طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی 50 درصد در سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: طرح راهسازی گچساران به پازنان و بی بی حکیمه(س) در سه فاز با اعتباری بیش از 600 میلیارد ریال هم اینک در دست اجراست.
وی، میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح را 25 درصد ذکر کرد و گفت: این طرح به طول بیش از 27 کیلومتر اجرا می شود که در سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار گچساران گفت: 6 طرح بزرگ راهسازی با اعتباری بیش از 2 هزارو 50 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان در دست اجراست.
رحیمی افزود: این تعداد طرح‌ در جاده اصلی در مسیر گچساران به بهبهان، گچساران به باباکلان و بی‌بی حکیمه و گچساران - پازنان و چهار راه بی بی حکیمه(س) به طول 83 کیلومتر در دست اجراست.
وی بیان کرد: بهره برداری از این تعداد طرح نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری به دلیل وجودبارگاه بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) دارد.
بیش از 100کیلومتر راه اصلی و 40 کیلومتر راه روستایی در دولت تدبیر و امید در این شهرستان آسفالت شد.
405کیلومتر راه روستایی، 27 کیلومتری چهارخطه، 90 کیلومتر راه اصلی و 176 کیلومتر راه فرعی در شهرستان گچساران وجود دارد.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
گزارشگر:فرزانه شریفی** انتشاردهنده: علیزاده
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.