به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،سید عبدالحسین افتخاری  در نشست خبری با رسانه ها در رابطه عملکرد مخابرات استان بیان کرد:حدود ۱۴۶ هزار و ۴۷۶ شماره تلفن‌های ثابت و GSM (با احتساب تخلیه) مشغول به کار و فعال هستند، که ضریب نفوذ تلفن ثابت ۲۰٫۵۴ درصد است.
افتخاری به رتبه استان در مصرف اینترنت نسل 4 اشاره کرد و گفت:بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، استان کهگیلویه وبویراحمد بیشترین میزان مصرف اینترنت نسل ۴ بعد از استان‌های تهران و خوزستان را به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۱۶ هزار و ۲۳۶ شماره مشترکین تلفن ثابت در استان وجود دارد، و ضریب نفوذ تلفن ثابت ۱۷٫۰۷ درصد است، افزود: ۳۰ هزار و ۲۴۰ شماره دایری و GSM در استان وجود دارد، و همچنین استان از ۶۰۰ هزار پورت با ظرفیت MSC برخوردار است.

مدیر  مخابرات استان اظهار داشت: ۱۱۸ هزار و ۶۸۷ شماره مشترکین همراه دائمی در استان دائر است، که ۶۳۱ هزار و ۶۸۱ شماره مشترکین همراه اعتباری و ۷۵۰ هزار و ۳۶۸ تلفن همراه در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد مشترک هستند.

وی ضریب نفوذ همراه را ۱۰۵ درصد عنوان کرد و افزود: ۹۳ سایت دیتا و ۲۶ هزار و ۳۷۰ پورت منصوبه دیتا در سطح استان وجود دارد.

افتخاری بابیان اینکه ۱۵ هزار و ۳۳۱ مشترک واگذاری ADSL در استان وجود دارد، گفت: هزار و ۵۹۱ روستا در سطح استان دارای ارتباطات تلفنی و مخابراتی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۵۸ دفاتر خدماتی شهری و ۴۵ دفاتر ICT روستایی در سطح استان وجود دارد، افزود: ۴۲۳ کیلومتر فیبر نوری شهری، ۵۷۲ فیبر نوری روستایی و ۷۱۰ کیلومتر فیبر نوری بین‌شهری در سطح استان وجود دارد.

وی بابیان اینکه ۶۵۹ دستگاه تلفن همگانی و ۱۵۴ سایت تعداد سایت‌های GSM در سطح استان نصب و راه‌اندازی شده است، گفت: ۷۱ تعداد مراکز مخابرات روستایی و ۲۱ تعداد مراکز شهری در سطح استان ایجادشده است.

افتخاری بابیان اینکه ۲G, 3G در شهرهای استان به‌ جزء دو شهر وجود دارد، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، استان کهگیلویه وبویراحمد بیشترین میزان مصرف اینترنت نسل ۴ بعد از استان‌های تهران و خوزستان را به خود اختصاص داده است.

وی تعداد مراکز مخابرات روستایی را ۷۱ مورد و مراکز شهری را ۲۱ مرکز دانست و گفت: تجهیزات ۴G ,3 G در همه شهرهای استان به جزء قلعه رئیسی و سرفاریاب راه‌اندازی شده که دراین شهرها ADSL آنها فعال شده و سایت تلفن همراه ۳G آن نصب شده و منتظر پهنای باند هستیم.

وی گفت: برای اطلاعات بیشتر از طرح جشنواره زمستانی و تعرفه‌های جدید اینترنت شرکت مخابرات ایران با شماره ۲۰۲۰ و یا به نشانی WWW. TCI.IR تماس و یا مراجعه کنید.

مدیر  مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: از دهه فجر ۹۵ تا سال جاری حدود ۳۳۴ میلیارد ریال پروژه مخابرات برای سرعت و پایداری ADSL در سطح استان به بهره‌برداری رسید.

مدیر مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد تلفن‌های ثابت و GSM در سطح استان اظهار کرد: ۱۸۷ هزار و ۵۰۵ شماره تلفن ثابت و GSM در سطح استان وجود دارد که تعداد شماره‌های فعال ۱۴۶ هزار و ۴۷۶ شماره است.

وی در ادامه به تعداد سایت‌های تلفن همراه اشاره کرد و افزود: ۳۰۹ سایت تلفن همراه در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۴۶ سایت ۳G و ۱۱۷ سایت ۴G است.

این مسؤول اضافه کرد: مشترکین همراه دائمی ۱۱۸ هزار و ۶۸۷ نفر هستند، مشترکین همراه اعتباری ۶۳۱ هزار و ۶۸۱ شماره‌اند که کل مشترکین تلفن همراه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۵۰ هزار و ۳۶۸ مشترک هستند.

افتخاری ضریب نفوذ همراه در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۱۰۵٫۲۴ درصد عنوان کرد و گفت: ۱۵ هزار و ۳۳۱ مشترک ADSL وجود دارد.

این مسؤول در خصوص مصرف اینترنت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان بعد از تهران و خوزستان بالاترین مصرف اینترنت را در سطح کشور دارد، ضمن اینکه پوشش مخابراتی در استان بیش از ۹۰ درصد است.

افتخاری به پروژه‌های مخابرات استان اشاره کرد و یادآور شد: از دهه فجر ۹۵ تا شهریور ماه جاری حدود ۳۳۴ میلیارد ریال پروژه‌های مخابرات مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: ۱۰۰ درصد جاده‌های استان تحت پوشش همراه اول قرار دارند، البته نقاط کوری در استان است که این نقاط قابل پوشش نیست.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 822535
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.