80 درصد خسارت دیدگان حوادث طبیعی گچساران تسهیلات دریافت کردند
گچساران- ایرنا- فرماندار گچساران گفت: به 80 درصد از خسارت دیدگان آبگرفتگی، آتش سوزی، کشاورزی و زراعی این شهرستان امسال تسهیلات بانکی با کارمزد اندک پرداخت شد.
عبدالرحیم رحیمی روز پنجشنبه در نشست ستاد بحران گچساران افزود: 300 مورد حوادث در زمینه آتش سوزی، آبگرفتگی، کشاورزی و باغات امسال به ستاد بحران این شهرستان گزارش شد.
وی بیان کرد: به 80 درصد از این تعداد خسارت دیده تسهیلات بانکی 30 میلیون ریالی با سود چهار درصد پرداخت شد.
فرماندار گچساران گفت: 19 فقره آتش سوزی امسال در عرصه‌های ملی این شهرستان رخ داد که از این میزان 9 مورد در مناطق حفاظت بود.
رحیمی ابراز کرد: بر اثر زلزله 10 باب منزل مسکونی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان امسال دچار ترک خوردگی و ریزش شد.
وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 15 مانور در این شهرستان برگزار شد بیان کرد: برگزاری مانورهای منظم، در سنجش و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های عضو مدیریت بحران نقش مهمی دارد.
فرماندار گچساران گفت: آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران و مردم این شهرستان نقش مؤثری در مقابله با هرگونه حوادث احتمالی و کاهش تلفات دارد.
رحیمی اظهار داشت: در این مانورها سنجش توان نیروهای امداد در رویارویی با حوادث احتمالی و سرعت عمل نیروهای امدادی در نجات جان مصدومان مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: لایروبی و پاکسازی سطح کانال‌های آب شهرستان برای جلوگیری از طغیان آنها باید توسط دستگاه‌های متولی انجام شود.
وی با تاکید بر لزوم اجرا شدن طرح هدایت آب‌های سطحی در گچساران اضافه کرد: با بارش باران شاهد آب‌گرفتگی در بسیاری از نقاط شیب‌دار شهر هستیم.
وی تقویت زیر ساخت‌های شهری برای مقابله با مخاطرات طبیعی را ضروری دانست و گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته به‌صورت کارشناسی شده نسبت به تقویت زیرساخت‌های شهری اقدام نشده است و باید این خلاء ها جبران شود.
69 میلیارد و 170 میلیون ریال بارندگی‌های تابستانی امسال به زیر ساخت‌های این شهرستان از جمله تأسیسات برق، مخابرات، آب، کشاورزی و فضاهای آموزشی خسارت وارد کرد.
42 میلیارد و 120 میلیون ریال بارندگی به بخش زراعی و باغی، دام و طیور و تأسیسات جهاد کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.
شهرستان گچساران حدود 124 هزار نفر جمعیت دارد که 90 هزار نفر در مناطق شهری و مابقی در روستا زندگی می‌کنند.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: موسوی
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.