دبیر نخستین همایش نقش‌دانشگاه‌ها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی منطقه چهار کشور از وجود اعتیاد 2.5 درصدی دانشجویان خبر داد و اظهارداشت:‌ 12 هزار نفر در این استان درگیر معضل اعتیاد هستند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " فرزانه آرامش" دبیر همایش گفت: 12 هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد درگیر معضل اعتیاد هستند و جوانان 24 تا 35 سال عمده کسانی هستند که در دام این بلای خانمان‌سوز گرفتار شده‌اند.

وی با اشاره به اعتیاد 2.5 درصد دانشجویان هم اظهار داشت:‌ برای کنترل و پیشگیری از این معضل اجتماعی نیازمند عزم جدی هستیم و یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند این معضل را حل کند.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای خواهران یاسوج گفت: بیش از ۹۰ درصد از اعتبارات دستگاه‌های که به نوعی با این پدیده شوم مقابله و مبارزه می‌کنند، صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود.

آرامش با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۸۸۰ معتاد درکشور وجود دارد، بیان داشت: با استفاده از ظرفیت‌های علمی و هنری برای ایجاد هم‌افزایی و تعامل با دستگاه‌های متولی برای کاهش این آسیب اجتماعی عزم جدی لازم است.

وی با بیان اینکه دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران به‌عنوان اولین مرکز دانشگاهی برای برگزاری این همایش در استان کهگیلویه و بویراحمد داوطلب شده است، تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش ارتقای دانسته‌ها و آگاهی بخشی اساتید و دانشجویان، فضاسازی جامعه برای کاهش این آسیب، تولید محتوا و مقالات علمی و ایجاد دبیرخانه کاهش آسیب‌های اجتماعی بر اساس تحقق سیاست‌ها و تعهدات وزارت علوم در استان کهگیلویه وبویراحمد است.

31834_630

دبیر نخستین همایش نقش دانشگاه‌ها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی منطقه چهار کشور با اشاره به ارسال 20 مقاله به دبیرخانه این همایش‌هم ادامه داد: ارتقاء سطح معلومات جامعه دانشگاهی نسبت به معضل اعتیاد، فضاسازی جامعه برای کاهش معضل اعتیاد و تولید محتوا از مقالات ارائه شده به این همایش از اهداف برگزاری نخستین همایش نقش دانشگاه‌ها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد است.

آرامش گفت: ۲۰ مقاله علمی و پژوهشی با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه شد که در این همایش از ۲ مقاله برگزیده تجلیل می‌شود.

وی از برگزاری دومین همایش نقش دانشگاه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی طی سال آینده در شهرستان گچساران خبرداد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.