مهندس داود راهزادی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نیروگاه ها به روستانشینانی واگذار شده که روستای آنها اغلب فاقد راه ارتباطی مناسب بوده و انتقال نیروگاه ها هم با چارپایان صورت گرفته است.
وی افزود: در سال 1395 برای اولین بار 29 نیروگاه خورشیدی یک کیلو واتی به برخی از روستاهای این استان بطور رایگان واگذار و اکنون این روستانشینان از نعمت برق برخوردار هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد نیروگاههای خورشیدی یک کیلو واتی واگذار شده به روستانشینان استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری 42 نیروگاه در روستاهای شهرستان های کهگیلویه، بهمئی ، باشت و بویراحمد است.
وی عنوان کرد: از 42 نیروگاه واگذاری شده در سال جاری، 24 نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی به روستانشینان «سرتنگ لیراب دیشموک»، 12 نیروگاه به روستای «تیمج شاه نشین بهمئی» ، چهار نیروگاه به روستای «نده لوداب» بویراحمد و 2 نیروگاه به روستای نپهزیر باشت» واگذار شده است.
راهزادی با اشاره به اینکه قیمت ریالی هر نیروگاه معادل 200 میلیون ریال است، تصریح کرد: تمامی این نیروگاه ها بصورت رایگان در اختیار روستانشینان این استان واگذار شد.
وی ابراز داشت: نیروگاه های خورشیدی یک کیلوواتی به روستاهایی واگذار می شود که فاصله مکانی از شبکه های برقرسانی طولانی و از سویی در مناطق بسیار سخت گذر واقع شده باشند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد مهمترین مزایای واگذاری این نیروگاه ها را کاهش هزینه های اقتصادی برای دولت و سرعت بخشی به برقدار نمودن روستاهای فاقد برق با وجود فاصله های طولانی آنها از شبکه های برق برشمرد.
وی بیان کرد: تمامی روستاهای بالای 10 خانوار در این استان که دارای کد روستایی از سوی وزارت کشور می باشند اکنون از نعمت برق برخوردار هستند.
تعداد مشترکان برق در کهگیلویه و بویراحمد 240 هزار مشترک است.
از این تعداد مشترک حدود 180 هزار مشترک خانگی که حدود 70 هزار خانوار آن روستایی هستند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: علیزاده
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.