رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از نجات جان مادر باردار در منطقه صعب‌العبور رودریش توسط اورژانس هوایی خبر داد.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد،"جلال پوران‌فرد" گفت: در پی گزارش وضعیت بحرانی یک زن باردار در منطقه صعب‌العبور رودریش آجم ساعت 23 و 35 دقیقه(شب‌گذشته)جلسه‌ای اضطراری با حضور رئیس‌مرکز بهداشت بویراحمد و کارشناسان EOC، برگزار شد.

وی افزود: با توجه به شرایط نامساعد همچون ریزش کوه و مسدود بودن مسیر ارتباطی به روستای رودریش، اعزام آمبولانس از مرکز بهداشت مارگون ناموفق و آمبولانس دوم نیز از پایگاه اورژانس جوکار به محل اعزام شد.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اعزام آمبولانس دوم و گرفتار شدن در مسیر نیز سبب عدم موفقیت نجات جان مادر باردار شد، ادامه داد: اعزام آمبولانس سوم از مرکز بهداشت جوکار نیز با توجه به نامساعد بودن شرایط و مسدودبودن مسیر امکان پذیر نشد.

پوران‌فرد با بیان اینکه نجات جان بیماران اورژانسی از اصلی ترین اهداف مسئولان فوریت‌های پزشکی است، ابراز داشت: اعزام یک تکنسین پیاده بر بالین مادر بیمار و همراهی بهورز روستا، سبب کنترل علایم حیاتی و پایدار شدن وضعیت سلامتی وی شد.

وی با اشاره به اینکه امکان پرواز بالگرد به صورت شبانه نبود، خاطر نشان کرد: صبح امروز با اعزام بالگرد هوایی به این منطقه جان مادر باردار رودریشی نجات یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.