نستهن مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با حفظ حقوق حیوانات طرح زنده گیری و جمع آوری سگ‌های ولگرد در یاسوج در حال اجراست.
وی افزود: با همکاری سازمان‌های متولی این اقدام در راستای تأمین آسایش و سلامت شهروندان صورت می‌گیرد.
شهردار یاسوج بیان کرد: جولان سگ‌های ولگرد علاوه بر اینکه می‌تواند خطر بهداشتی برای شهروندان داشته باشد باعث رعب و وحشت در بین ساکنان شهر نیز می‌شود.
وی خواستار واکنش مسئولان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست و سایر دستگاه‌های متولی نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد، رفع مشکلات خانواده‌ها و مقابله با این پدیده شد.
مقدم تصریح کرد: در اجرای این طرح همان‌طور که حقوق و آسایش شهروندان در نظر گرفته شده است، خود را ملزم به رعایت حقوق حیوانات دانسته و آماده دریافت دیدگاه‌ها و نظرات تشکل‌های غیردولتی حمایت از حیوانات برای اجرای هرچه بهتر این طرح خواهیم بود.
شهر یاسوج مرکز استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد 130 هزار نفر جمعیت دارد.
سال‌هاست شهروندان یاسوجی در کوچه‌های شهر و گاهی در معابر اصلی شهر با پدیده‌ای جدید به نام سگ‌های ولگرد روبرو می‌شوند که به عنوان یک معضل بهداشتی از آن یاد می‌شود.
طبق ماده 15 قانون شهرداری‌ها، دفع حیوانات بلاصاحب مزاحمی که سبب بروز بیماری‌های خطرناک به جمعیت دامی و انسانی شود در سطح شهرها بر عهده شهرداری‌ها و خارج از آن نیز برعهده بخشداری‌ها است و همچنین برحسب وفق ماده 9 دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد مربوط به بهمن ماه سال 1387 تصدی واحد کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان زیر پوشش معاونت خدمات شهری شهرداری‌ها قرار گرفته است.
کارشناسان دامپزشکی و صاحب نظران وجود سگ‌های ولگرد و بدون صاحب و نیز پدیده سگ گردانی را زمینه ساز مضرات روحی و روانی درمیان افراد جامعه دانسته و تأکید دارند که این مساله می‌تواند منشاء بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدید کننده سلامت افراد جامعه باشد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.