عزت الله بهشتی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 110 فقره آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد مهار شد.
وی بیان کرد: جنگل‌ها و مراتع پیچاب، کوه لار، کوه عنا در باشت، انبار شاهی در گچساران، مختار و گردوه در بویراحمد، بهرام بیگی در دنا و شرابگروه در چرام از جمله مناطقی بود که در آنها آتش سوزی رخ داد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:26 نقطه بحرانی در جنگل ها و مراتع این استان شناسایی شده که احتمال بروز آتش سوزی در آنها بالاست.
بهشتی فر افزود: وسعت آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان در سال جاری ،270هکتار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
وی ابراز کرد: حدود 970 هکتار از جنگل‌ها و مراتع این استان در سال 95 براثر وقوع 77 فقره آتش سوزی دچار خسارت شده ‌است.
بهشتی فر افزود: با وجود بروز آتش سوزی در عرصه های جنگلی ،کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست جنگل کاری مشارکتی کشور را در سال 95 کسب کرد.
بر اساس برآورد اولیه کارشناسان ظرف یک دهه گذشته و از سال 1385 تا پایان امسال افزون بر 9هزار هکتار از جنگل‌های این استان طعمه حریق شده است.
این میزان خسارت بر اثر وقوع افزون بر یک هزار و 114فقره آتش سوزی بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به‌گونه‌ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.
کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 722 هزار و 800 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار مرتع است.
استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: علیزاده
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.