فرید محبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش این نهاد از طریق فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است.
وی با اشاره به همکاری قابل تقدیر بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان این نهاد تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد با تمام گرفتاری‌هایی که مواجه هستند، در بازپرداخت اقساط بانکی مشکلی ندارند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پنج هزار و 800 نفر از مددجویان کهگیلویه بویراحمد سال گذشته در دوره‌های آموزشی این نهاد با اعتبار پنج میلیارد و 800 میلیون ریال شرکت کردند و 239 نفر نیز از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کار شدند.
وی عنوان کرد: با هدایت صحیح شغلی و کمک به انتخاب مشاغل مناسب، مددجویان وارد بازار کار شده و با ایجاد اشتغال پایدار برای آن‌ها، این افراد از چرخه حمایت امداد خارج خواهند شد.
محبی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد در حوزه اشتغال، ایجاد مشاغل خانگی برای مددجویان است.
وی گفت: هم اینک پرونده‌های مشاغل خانگی مددجویان تکمیل و به بانک تحویل داده‌شده است.
29 هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
براساس اعلام مرکز آمار ایران کهگیلویه و بویراحمد با 5.6 درصد بالاترین میزان کاهش نرخ بیکاری در بین استان‌های سراسر کشور را در بهار سال 96 کسب کرد.
نرخ بیکاری سال 1394 کهگیلویه و بویراحمد 17.7 درصد بود که با کاهش 4.4 درصدی در پایان سال 1395 به 13.3 درصد و در بهار سال جاری نیز به حدود 12.1 درصد رسید.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: سید ولی موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.