براساس حکم ماده (2) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و قوانین بودجه سالهای 1395 و 1396، اوراق تسویه خزانه که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی صادر می شود به منظور تهاتر بدهی دولت با طلب دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محمدعلی غفاری روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد که چند پرونده تهاتر بدهی مودیان مالیاتی این استان که دارای مطالبات از بخش دولتی هستند، در دست اقدام است.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به لزوم تامین منابع مالی کشور از محل درآمدهای غیرنفتی گفت که این استان کمترین معوقه مالیاتی را دارد.
غفاری اظهارکرد که تلاش شده بدهی های مودیان حقیقی و حقوقی با اعمال تخفیف های قانونی و شرایط تقسیط به نحو مطلوب وصول شود که این استان از این حیث در بین استانهای دیگر شرایط خوبی را به لحاظ پایین بودن معوقات مالیاتی دارد.
وی برگزاری نشست شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد دارایی را گامی ارزنده برای تعامل ،هم افزایی وهمکاری بین بخشی دانست.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی ودارایی دراین استان همواره نشست های مطلوبی را برای پیشبرد اهداف پیش بینی شده و بین بخشی داشته و برنامه محوری این شورا مورد تاکید وزیر اقتصاد ودارایی است.
سید ابراهیم کشاورز رصد مشکلات اقتصادی استان و برنامه ریزی برای برون رفت ازاین مشکلات و کمک به دیگر بخشهای اقتصادی و خدماتی استان از اهداف برگزاری این نشست است.
وی برلزوم تهاتر بدهی های مالیاتی مودیان حقیقی وحقوقی تاکید کرد و گفت که تهاترمطالبات و طلبکاری های دولت یک فرصت خوب برای گره گشایی از مشکلات برخی پیمانکاران و مودیان مالیاتی است.
کشاورز فعال شدن کارگروه وصول مطالبات بانکی استان را مورد تاکید قراردادو گفت در کنار حمایت بانکها از سرمایه گذاری ،وصول مطالبات بانکها یک الویت است.
در این نشست مدیران بانک های کشاورزی ، ملی،اموال تملیکی،گمرک وبیمه ایران گزارشی از وضعیت دستگاههای مربوطه اداره کردند. در این نشست مشکل تامین زمین برای گمرک و تامین اعتبار آن و مشکلات سازمان اموال تملیکی استان مورد بررسی قرار گرفت.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: علیزاده
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.