حسن نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد طرح جدید و نیمه‌تمام بااعتباری بیش از ۶۹ میلیارد تومان در استان برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی‌شده است.
وی ادامه داد: براساس آمار موجود ،یک هزار و 800 طرح در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه هایی که دارای طرح نیمه تمام قابل واگذاری هستند باید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ، نسبت به اجرای این برنامه مهم اقدام کنند.
سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد دارای 217 طرح قابل واگذاری با 200 میلیارد ریال اعتبار است.
اردوگاه‌های سد شاه قاسم، تنگ تامرادی، باغ فردوس، تنگ مهریان، تنگ گنجه‌ای، بندان سی سخت، برم الوان، خهکلون و کوه گل از جمله پروژه‌های مهم قابل واگذاری به بخش خصوصی در حوزه گردشگری هستند.
کمپ دو و میدانی یاسوج، زمین چمن شماره 2 یاسوج، زمین چمن شماره 2 گچساران، سالن ورزشی علی آباد، سالن شهید باهنر دهدشت، خوابگاه شهید پایدار و زمین چمن مصنوعی لیکک از جمله پروژه های ورزشی قابل واگذاری به بخش خصوصی هستند.
مجتمع فرهنگی و هنری دوگنبدان، مجتمع فرهنگی دهدشت، مجتمع فرهنگی دنا، مجتمع فرهنگی و هنری شماره 2 دهدشت و مجتمع فرهنگی و هنری بهمئی از مهم ترین پروژه‌های قابل واگذاری مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.
11 پروژه ملی قابل واگذاری در استان شناسایی شده که یک پروژه مربوط به اداره کل ورزش و جوانان، یک پروژه مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پنج پروژه مربوط به شرکت آب منطقه‌ای، یک پروژه مربوط به راه و شهرسازی، یک پروژه مربوط به آب و فاضلاب روستایی و دو پروژه مربوط به آب و فاضلاب شهری است..
نوروزی تاکید کرد: با توجه به محدودیت های مالی و اعتباری یکی از بهترین و مناسب ترین راهکارها برای اتمام طرح های نیمه تمام در بخش های مختلف استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.
وی یادآور شد: یکی از مهمترین تمهیدات لازم در این زمینه این است که امکان تغییر کاربری برای طرح عمرانی واگذار شده ممکن نیست اما در عین حال سرمایه گذار می تواند در کنار این طرح نیز اقدام به اجرای طرح های اقتصادی سودآور با حفظ کاربری اصلی طرح کند.
حسن نوروزی با اشاره به برخی شرایط واگذاری طرح ها به بخش خصوصی، گفت: دولت در این راستا نیز مشوق ها و تمهیدات لازم را برای سرمایه گذران در نظر گرفته است.
واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی به 2 صورت شامل فروش طرح ها و مشارکتی به سرمایه گذاران و متقاضیان واگذار خواهد شد.
اجرای این طرح براساس دستورالعمل شورای اقتصاد و در قالب ماده 27قانون الحاق 2 موضوع آیین نامه ساماندهی و واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای به بخش خصوصی صورت می گیرد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشار دهنده: علیزاده
/1662/9868
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.