به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: البته این گونه اقدام‌ها و رجزخوانی‌ها ناشی از شکست‌های سنگین، مفتضحانه و افول هیمنه و قدرت سردمداران آمریکا و اسرائیل در سالیان متمادی در منطقه است.
وی تصریح کرد: رئیس جمهوری آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر روی این شکست‌ها و القای خوی استکباری و قلدرمابانه خود دست به این اقدام‌ها و حرکت‌های ناجوانمردانه می زند.
حجت السلام حسینی صدر بیان کرد: این اقدام و سخنان نابخردانه و سخیف رئیس جمهوری آمریکا در حقیقت توهین به جایگاه و شان مجامع بین المللی بود.
وی اضافه کرد: این اقدام استکبار جهانی که در هفته وحدت و همزمان با روز میلاد پیامبر اعظم (ص) اتفاق افتاد ضرورت حفظ انسجام، یکپارچگی و هم افزایی میان ملت‌های مسلمان و جهان اسلام را بیش از پیش موجب شده است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد افزود: البته همچنان برخی دولت‌های اسلامی در قبال پیکره زخم خورده اسلام احساس مسئولیت نمی‌کنند که این مهم زمینه نفوذ و ایجاد بستر را برای حضور و اقدام‌های شوم دشمنان فراهم می‌سازد.
دونالد ترامپ روز چهارشنبه هفته گذشته در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد، گفت: از وزارت خارجه می‌خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می‌آید و از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه‌های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می‌گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه‌های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه‌ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف‌ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.