به گزارش ایرنا، جمشید تقی زاده روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این طرح با هدف تولید و اشتغال در قالب تعاونی سبب افزایش فعالیت روستاییان در زمینه‌های مختلف اقتصادی می‌شود.
وی افزود: سهم کهگیلویه و بویراحمد در طرح «روستا تعاون» 40 تعاونی بوده که باید در 2 مرحله و در سال‌های 1396 و 1397 در روستاهای استان ایجاد و راه اندازی شود.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: براساس این طرح، امسال 21 و سال 97 نیز 19 تعاونی در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و راه اندازی می‌شود.
وی عنوان کرد: طرح «روستا تعاون» از زیرمجموعه‌های طرح ملی اشتغال فراگیر است.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت در این طرح در زمینه بیمه، تسهیلات، بازاریابی، آموزش و تشکیل زنجیره‌های حرفه‌ای از آنان حمایت می‌کند.
تقی زاده افزود: در دوره جدید وزارت تعاون و کار در زمینه ایجاد اشتغال شعار «هر ایرانی یک مهارت» فراگیر می‌شود و در این زمینه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای محوریت کار را بر عهده دارد که در استان‌های مختلف در حال آموزش مهارت هستند.
مهمترین سیاست دولت، خروج اقتصاد کشور از رکود است که با هدف ایجاد اشتغال فراگیر اجرا می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به سیاست دولت در بکارگیری زنان در مدیریت کشور گفت: هم اینک بیش از گذشته اندیشه حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی جامعه شکل گرفته است.
تقی زاده بیان کرد: انتصاب پروانه نیک مرام به عنوان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اولین گام مؤثر از حضور زنان در عرصه مدیریتی در این وزارتخانه است.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده نیز گفت: هم اکنون یک هزار و 368 نفر مدیر زن در مجموعه این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه آن مشغول به کار بوده که این مهم نشان از آمادگی زنان برای انتصاب و به کار گیری آنان در عرصه‌های مختلف مدیریتی دستگاه‌های اجرایی است.
وحیده نگین اظهار داشت: با توجه به این ضرورت و دیدگاه‌های مثبت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واقعیت اجتماعی زنان، در حوزه‌های مربوط به زنان در دولت یازدهم تلاش شد زمینه های لازم برای حضور پررنگ‌تر زنان در سطوح مدیریتی میانی ایجاد شود.
نگین بیان کرد: هم اینک این زمینه مهیا شده که زنان جوان توانمند، توانمندی‌هایشان را در مسیر توسعه کشور به کار گیرند.
در این آیین پروانه نیک مرام با 24 سال فعالیت و از جامعه معلولان به عنوان مدیرکل جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات صابری مظاهری مدیرکل پیشین تجلیل شد.
سه هزار و 95 تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده که از این تعداد 2 هزار و 47 تعاونی فعال و یا در دست اجرا هستند.
این تعاونی‌ها دارای 258 هزار و 668 نفر عضو هستند که زمینه اشتغال 20 هزار و 410 نفر را ایجاد کرده‌اند.
در سال 96 تعداد 18 تعاونی با 321 عضو ایجاد و برای 218 نفر فرصت شغلی محقق شد.
کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد.
نرخ بیکاری این استان براساس آمارهای سال 1395 حدود 13 درصد است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر 713 هزار نفر جمعیت دارای یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشار دهنده: سید ولی موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.