به گزارش ایرنا، روزانه بیش از600بیمار از سوی حدود 50 پزشک حاضر در کلینیک والفجر گچساران ویزیت می شوند.
پزشکان متخصص کلینیک والفجر در هفته های گذشته برای پیگیری مطالبات خود در محل کار حاضر نشدند و در نهایت با سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و برخی مسئولان استانی به محل کار برگشتند.
این پزشکان با اشاره به اینکه بیمارانی که به کلینیک والفجر مراجعه می کنند بیشتر افراد کم درآمد هستند معتقدند که پزشکان برای خدمت به مردم باید ابتدایی ترین مطالبات خود را دریافت کنند.
یکی از پزشکان شاغل در کلینیک والفجر گچساران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 6 ماه است که حقوق و 16 ماه است که کارانه خود را دریافت نکرده ام.
رحمت الله تاجگردون بیان کرد: عقب افتادن زمان پرداخت حقوق و کارانه شاید در مناطق دیگر کشور باشد اما براساس اطلاعات دریافت شده از مناطق دیگر این میزان دیرکرد در بقیه نقاط کشور وجود نداشته است.
وی بیان کرد: با توجه اینکه تعداد زیادی از بیماران مناطق روستایی با تعرفه دولتی در این مرکز خدمات درمانی دریافت می کنند، توجه به پرداخت مطالبات پزشکان متخصص برای دادن انگیزه خدمت ضروری است.
مدیر امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: مسئولان این دانشگاه در حال پیگیری احقاق حقوق پزشکان متخصص این استان هستند.
امیر رشیدی افزود: تاخیر در پرداخت حقوق پزشکان در بقیه بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد و کشور با مدت زمان های متفاوت وجود دارد.
وی بیان کرد: اولویت کار در علوم پزشکی ارتقای سلامت به ویژه برای مناطق محروم است که تحقق پرداخت مطالبات پزشکان زمینه این امر را فراهم می کند .
160 نفر از پرسنل بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اواخر تیر ماه سال جاری هم با تجمع در جلوی استانداری خواستار پرداخت مطالبات سال‌های 95 و 96 شده بودند.
دکتر اورنگ ایلامی در نشست هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که با حضور اعضای حقوقی و حقیقی برگزار شد،خواستار تلاش مضاعف برای برطرف کردن مشکلات شد.
اورنگ ایلامی از همکاری نکردن سازمان‌های بیمه‌ای برای پرداخت بدهی‌های خود به دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.
وی بیان کرد: واحدهای مسئول دانشگاه برای کاهش میزان مطالبات کارکنان از جمله کارانه پزشکان با هدف ارائه خدمات مطلوب در حوزه بهداشت و درمان به مردم تلاش بیشتری کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست با مدیرعامل بیمه سلامت ایران تاکید کرد که این سازمان بیمه‌ای ترتیبی اتخاذ کند تا سهم پرداخت این دانشگاه از مطالبات معوقه نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور افزایش یابد.
وی پس از این تلاش ها ابرازامیدواری کرد که با توجه به وعده مسئولان به زودی بخشی از مطالبات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران هفت هزار پرسنل دانشگاه علوم پزشکی دارد.
گزارشگر: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: علیزاده
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.