سیدیعقوب فرجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شکستگی شبکه توزیع و انشعابات اصلی‌ترین چالش پیش روی شرکت آب و فاضلاب استان است.
وی افزود: یکی از دلایل شکستگی شبکه توزیع آب آشامیدنی شهرهای استان عمر بالا و قدیمی بودن شبکه توزیع آب است.
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین استفاده از لوله و اتصالات نامرغوب نیز باعث افزایش میزان شکستگی‌ها شده است.
وی عنوان کرد: بیش از 30 درصد شبکه توزیع آب شهر یاسوج فرسوده بوده که برای اصلاح و مرمت آن نیازمند تخصیص اعتباری بیش از 700 میلیارد ریال است.
فرجی دستکاری انشعابات و شبکه توزیع آب به صورت خودسرانه توسط برخی مشترکین و افراد غیرمجاز را از دیگر عوامل افزایش شکستگی‌ها عنوان کرد.
وی تصریح کرد: نصب غیراصولی انشعاب و عدم رعایت اصول فنی در نصب اتصالات و شبکه باعث افزایش میزان شکستگی‌ها انشعاب‌ها و به دنبال آن هدر رفت آب می‌شود.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست تا هرگونه شکستگی و هدر رفت آب را به سامانه اتفاقات آب (122) گزارش دهند.
وی افزود: با توجه به فصل سرما میزان شکستگی شبکه توزیع و انشعاب های آب در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرهای سردسیری یاسوج و مادوان نیز افزایش می یابد.
کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود 160 هزار مشترک آب و افزون بر 38 هزار مشترک فاضلاب در مناطق شهری است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: علیزاده
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.