حجت الاسلام علی فتح میرمحمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از 70 درصد از این جمعیت حاشیه‌ای مربوط به شهر یاسوج است.
میرمحمدی تصریح کرد: طرح الحاق مناطق پیرامونی و حاشیه‌ای به شهر یاسوج یکی از طرح‌های مهم و در دست اجرا برای ساماندهی ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهر یاسوج است.
وی ابراز داشت: البته الحاق و ساماندهی مناطق حاشیه یاسوج به‌ویژه شهر جدید مادوان نیازمند مدیریت یکپارچه و منسجمی است که باید با طرح مطالعاتی دقیق، سنجیده و آینده نگر همراه باشد.
مدیرکل اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون طرح جامع و اصولی با رعایت مطالعات دقیق و بررسی میدانی از تمامی مناطق حاشیه نشین شهر یاسوج در مراحل نهایی است که ارائه خدمات و هرگونه تغییر کاربری و توسعه آن مناطق نیز بر اساس این طرح انجام می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد.
در مناطق حاشیه‌ای استان علاوه بر ساخت و سازهای غیرقانونی، بالا بودن میزان فقر، بیکاری و انواع جرائم از جمله سرقت و نزاع‌های فردی و دسته جمعی آسیب‌های مختلف اجتماع نیز در حال گسترش است.
وی افزود: سطح سواد و مهارت‌های زندگی ساکنان مناطق حاشیه‌ای کهگیلویه و بویراحمد پایین بوده و هنجارهای دینی، قانونی و اجتماعی نیز در این مناطق چندان رعایت نمی‌شود.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مناطق حاشیه‌ای این استان فاقد امکانات اولیه بوده و زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی و بهداشتی نیز چندان در آنها فراهم نیست.
وی یادآور شد که یکی از اولویت‌ها و طرح‌های مهم دولت در مناطق حاشیه‌ای توانمند سازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها و ساکنان این مناطق است که ظرف 2 سال گذشته تاکنون اجرایی شده است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار : سید ولی موسوی
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.