رضا دهبانی پور روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از 300 ناشر معتبر از سراسر کشور انتخاب و در هفدهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد حضور خواهند یافت.
وی افزود: هشت ناشر در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد سه یا چهار ناشر در این نمایشگاه آثار و کتاب های خود را در معرض دید عموم قرار خواهند گذاشت.
دهبانی پور بیان کرد: برنامه های جانبی از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی اهل قلم، نقد کتاب، رونمایی کتاب، انجمن شعر و تجسمی و موسیقی محلی نیز در حاشیه این نمایشگاه اجرا می شود.
وی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های شاخص علمی در این استان، افزود: کتاب و فرهنگ مطالعه در کهگیلویه و بویراحمد دارای جایگاه ویژه ای است.
دهبانی پور ابراز داشت: یکی از مهمترین اولویت های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان همواره برگزاری نمایشگاه کتاب در سال است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: نمایشگاه کتاب رویداد فرهنگی مهمی است که برای برگزاری باشکوه و مطلوب آن نیازمند مشارکت تمام دستگاه های فرهنگی و مسئولان ارشد استانی هستیم.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب در چند سال اخیر در یاسوج با استقبال خوبی از سوی ناشران و مردم همراه بوده است.
در پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد که 12 تا 18 بهمن سال 1394 در مصلای امام خمینی (ره) یاسوج برپا شد 6میلیارد و 600 میلیون ریال بن کتاب به فروش رسید. 120 هزار عنوان کتاب در قالب یک میلیون و 200 هزار جلد در موضوع های مختلف نیز در سال گذشته در شانزدهمین نمایشگاه کتاب این استان عرضه شد.
همچنین در شانزدهمین نمایشگاه دارای 170 غرفه بوده و 350 ناشر کشوری و هشت ناشر استانی نیز در آن حضور یافتند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده:حسینعلی راشکی
8005/9868
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.