به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام (ص) یکی از بزرگترین حادثه های تلخ بشری بوده اظهار داشت: این حادثه تا قیامت جبران پذیر نیست.
وی همچنین با اشاره به شرایط زمانی و جفاهای وارده برفرزندان رسول خدا (ص) شهادت مظلومانه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) را یکی از بزرگترین مصیبت‌های خاندان اهل بیت پیامبر (علیهم السلام) دانست و افزود: امام حسن مجتبی (ع) با نیرنگ معاویه به دست همسرش مسموم و به شهادت رسید.
پیامبر در سن 40 سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت 23 سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر (ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری و در سن 63 سالگی از دنیا رفت.
امام جمعه یاسوج با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه، ابراز داشت: مردم نوعدوست کهگیلویه و بویراحمد با کمک‌هایشان به زلزله زدگان غرب کشور همبستگی خود را در مواقع سختی به خوبی نشان دادند.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که بر اساس اعلام مسئولان تا کنون (ظهر جمعه) 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم در استان داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
وی افزود: در این روزها بیش از 20 میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد به زلزله زدگان غرب کشور اهدا شد و این کمک ها همچنان ادامه دارد.
حجت الاسلام حسینی گفت: گرچه همدردی‌ها و کمک‌های مردم سراسر کشور و مسئولان التیام بخش دردهای زلزله زدگان بوده اما باید قبول کرد حال آنها در این روزهای سخت و سرد که هم عزیزانشان و هم خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند، قابل وصف نیست.
وی بیان کرد: بسیاری از افرادی که برای کمک و اهدا اقلام در کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کردند خود از افراد نیازمند بودند و از هیچ تلاشی دریغ نداشتند.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: مردم این استان در این روزهای سخت و سرد کرمانشاه مقتدرانه و سلحشورانه حماسه آفریدند و در یاری رساندن به آنها پیشقدم بودند.
وی عنوان کرد: زلزله غرب کشور امتحان الهی بوده که باید این فرصت را از دست ندهید زیرا که هر کس مسلمانی یا مظلومی را یاری رساند خداوند فراموشکار نیست.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.