سید شمس الدین هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته موافقت اصولی احداث پارک فناوری در یاسوج اخذ شد.
وی افزود: ساختمانی با زیر بنای یکهزار متر مربع در شهر یاسوج برای مرکز فناوری خریداری شده است.
رئیس مرکز فناوری و راه اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس قانون باید 10 هکتار زمین و یک سوله نیز به پارک علم و فناوری در استان اختصاص داده شود.
وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی، صنایع دستی، آب، انرژی و کشاورزی از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است.
هاشمی تصریح کرد: وجود پتانسیل های خوب و ایده آل های بکر و خلاق در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی پارک علم و فناوری را ضروری تر کرده است.
رئیس مرکز فناوری و راه اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: از 3200 شرکت دانش بنیان کشور سهم کهگیلویه و بویراحمد فقط 4 شرکت بوده و همین دلیل امکان استفاده از بودجه های متعلق به این پارک های علم وفناوری میسر نیست.
وی خواستار نگاه ویژه مسئولان در راستای افزایش واحد های فناوری و شرکت های دانش بنیان در کهگیلویه و بویراحمد شد.
اردیبهشت سال جاری شورای گسترش آموزش عالی کشور با راه اندازی پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد.
محمودرضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج نیز پیشتر محدودیت زمین و وجود مشکلات برای تأمین زمین مناسب با وسعت لازم و در مکان مطلوب در شهر یاسوج و یا اطراف آن را مهمترین دلیل تأخیر 9 ساله در ایجاد و راه اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده بود.
پارک علم و فناوری مجموعه ای هدفمند است که منظور از ایجاد و راه اندازی آن تبدیل دستاوردهای علمی و پژوهشی نخبگان و محققان به ثروت و تجاری سازی است.
پارک علم و فناوری مراکزی هستند که به وسیله متخصصین حرفه ای مدیریت می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و رقابت در میان شرکتهای حاضر در پارک و مؤسسات متکی بر علم و دانش است.
برای دستیابی به این هدف یک پارک علمی، جریان دانش و فن آوری را در میان دانشگاه ها، موسسات تحقیق و توسعه، شرکتهای خصوصی و بازار، به حرکت انداخته و مدیریت می‌کند و رشد شرکتهای متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرآیندهای زایشی تسهیل می‌کند.
پارکهای علمی همچنین خدمات دیگری با ارزش افزوده بالا همراه با فضاهای کاری و تسهیلات با کیفیت بالا فراهم می‌ کنندد.
پارکهای علمی و فن آوری به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی و حلقه ای از زنجیره توسعه اقتصادی مبتنی بر فن آوری، در دهه 1980 شکل گرفتند.
خبرنگار:فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: علیزاده
/1662/9868
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.