به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در آیین بهره برداری از این طرح در روستای تلخاب بیدک سفلی گفت: برای اجرای طرح گازرسانی به 12 روستای باشت 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
رحمان خادم افزود: با بهره برداری از طرح گازرسانی به مجموعه روستاهای باشت شامل تلخاب بیدک،بیدک علیاء،شهرک پاقلات، دمیه،پزین،چهار راه گشین،ده کهنه ظفری،کوشک ظفری و سلطان آباد،آشیری و تلخاب علیا 842 نفر در قالب 221 خانواز از نعمت گاز بهره مند شدند.
وی بیان کرد: برای اجرای این طرح 30هزار و 600 متر شبکه پلی اتیلن اجرا شده است.
وی با یادآوری اهمیت اجرای طرح‌های گازرسانی در رفاه روستائیان، ماندگاری اهالی در روستاها و صیانت از چوب درختان جنگلی ابراز داشت: تکمیل طرح های گازرسانی در کمترین زمان ممکن در اولویت برنامه های شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد است.
خادم با اشاره به اینکه عملیات اجرایی گازرسانی به این روستاها در دهه فجر سال 1395 به زمین زده شد ،افزود: تلاش زیادی شد تا قبل از رسیدن فصل سرما این طرح بهره برداری شود.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: تا چهار سال قبل تنها 20درصد از روستاهای شهرستان باشت به شبکه گاز خانگی دسترسی داشت و اکنون 66درصد از روستاهای این شهرستان از نعمت گاز بهره مند هستند.
غلامرضا تاجگردون افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می شود تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز باشت تا سال 1398 به 80 درصد برسد.
عملیات اجرایی گازرسانی به 32 روستای باشت در چهارسال گذشته انجام شده است.
با گازرسانی به این روستاها بیش از 700خانوار از نعمت گاز خانگی بهره‌مند شدند.
تاکنون 59 روستای شهرستان باشت از نعمت گاز خانگی برخوردار شده‌اند.
طرح مطالعاتی گازرسانی به 16 روستای واجد شرایط گازرسانی در این شهرستان هم اکنون در حال اجراست.
شهرستان 24 هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد 122 روستا و آبادی دارای سکنه با 14 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: مسعود علیزاده
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.