رئیس مرکزحوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از نجات جان مادربارداری که در منطقه سخت گذر شاه بهرام باشت بر اثر زنبور گزیدگی دچار افت فشار خون شده بود، خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، "جلال پورانفرد " با بیان اینکه این حادثه روز یکشنبه، 16 مهر ماه در ساعت 18 و 39 دقیقه رخ داد، گفت: در پی اعلام به مرکز پیام اورژانس115 بلافاصله‌یکدستگاه آمبولانس از پایگاه شهری 115 باشت برای امدادرسانی به مناطق سخت گذر شاه بهرام کوه خامی اعزام شد . 

وی با اشاره به سخت‌گذر بودن منطقه، اظهار داشت: تکنسین‌های اورژانس پس از چهار ساعت کوهپیمایی در شب به محل رسیدند و اقدامات درمانی اولیه را انجام شد.

رئیس مرکزحوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به نبودن ایمنی پرسنل و مادر باردار برای برگشت چند ساعته، شب در همان منطقه بر بالین مادر باردار، به منظور کنترل علایم حیاتی حضور داشتند . 

پورانفرد افزود: در ساعت 7:5 دیروز دوشنبه 17 مهرماه با توجه به درد قفسه سینه، بالگرد به منطقه اعزام شد و بیمار را به بیمارستان شهید رجایی گچساران انتقال دادند.

وی همچنین از دومین ماموریت بالگرد اورژانس هوایی در گچساران خبرداد و خاطرنشان کرد: در ساعت 10 صبح دیروز دوشنبه گزارش وضعیت بدحال مرد 50 ساله که دچار بیماری قلبی بود در باشت اعلام شد که بلافاصله با هماهنگی لازم بالگرد اعزام و بیمار قلبی به بیمارستان رجایی گچساران انتقال یافت. 

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: وضعیت مادر باردار و بیمار 50 ساله باشتی رضایت بخش اعلام شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.