جعفر گوهرگانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به کمبود آب و خشکسالی ها بیان کرد: سیاست دولت بهره وری از زمین‌های شیبدار برای توسعه تولیدات کشاورزی است.
گوهرگانی بیان کرد: تشویق کشاورزان به اجرای کشت‌های جایگزین مانند گل محمدی، بادام و انگور دیم که نیاز به آبیاری ندارند از راهبردهای جهاد کشاورزی در شرایط کم آبی است.
وی حفر گودال و پرداخت یارانه حداقل 50 درصد تأمین نهال‌های شرایط با منطقه محل احداث باغ را از جمله حمایت‌های پیش بینی شده دولت برای توسعه باغ در زمین های شیبدار ذکر کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی جهاد کشاورزی برای پرداخت تسهیلات آبیاری قطره‌ای با پرداخت 85 درصد بلاعوض و 15 درصد سهم آورده در راستای صرفه جویی در مصرف آب و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی خبر داد.
گوهرگانی ابراز داشت: در دولت یازدهم پنج هزار هکتار باغ در زمین های شیبدار ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: در هر هکتار از زمین‌های شیبدار یک نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه ‌و بویراحمد سطح باغستان‌های این استان را 42 هزار هکتار ذکر کرد.
گوهرگانی تصریح کرد: گرفتن تخصیص آب از رودخانه‌ها و سدهای مخزنی از موفقیت‌های مهم دولت برای رونق تولیدات کشاورزی است.
وی بیان کرد: اجرای 20 طرح پمپاژ آب کشاورزی از خدمات دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی است.
گوهرگانی از احداث و راه اندازی چند سردخانه به ظرفیت پنج هزار تن در چهار ساله گذشته در دولت تدبیر و امید برای نگهداری محصولات باغی خبر داد.
وی با اشاره به تولید سالیانه 280 هزار تن انواع محصول باغی در کهگیلویه و بویراحمد که 100 هزار تن آن محصول سیب است گفت: تثبیت فرهنگ ذخیره سازی میوه در سردخانه‌ها و عرضه به‌موقع آن به بازار راهکاری برای افزایش درآمد باغداران است.
وی افزود: باغداران برای تبدیل دسترنج خود به پول آن را به دلالان می‌فروشند که این باعث کاهش قیمت محصول می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خرید میوه شب عید از کشاورزان این استان یکی از خدمات حمایتی دولت به باغداران است.
وی تصریح کرد: ایجاد واحدهای بسته بندی و فراوری میوه از راهکارهای حمایت از باغداران کهگیلویه و بویراحمد است که نیازمند وجود سرمایه گذار بخش خصوصی است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.