به گزارش ایرنا، جمال حسن زاده روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: هدف اصلی از این طرح کمک به تولیدکنندگان داخلی و رونق هر چه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی در استان است.
وی افزود: هم‌اینک ارائه خدمات به مشتریان از سطح خدمات متعارف و روزمره فراتر رفته و به سوی کالا، خدمات و خرید محصولات الکترونیکی سوق داده شده است.
تجارت الکترونیک به بهبود هر چه بیشتر فضای کسب و کار و وضعیت اقتصادی در جامعه کمک می‌کند.
این نوع تجارت سرعت، دقت و کیفیت فعالیت‌های مختلف اقتصادی از جمله عرضه کالا و خدمات را به نحو مطلوبی افزایش می‌دهد و به سرعت در کشور در حال گسترش است.
فراهم سازی امکان ارتباط با بازارهای جهانی و جذب مشتری از کشورهای خارجی از دیگر مزیت‌های تجارت الکترونیک است که همسو با سیاست درونزایی و برون نگری اقتصاد مقاومتی نیز به شمار می‌رود.
از سوی دیگر، تجارت الکترونیک شفافیت در امور را به دنبال می‌آورد و مانع جدی در برابر کسانی است که تلاش دارند از بی سامانی‌های موجود سوء استفاده کنند.
مدیرکل پست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای مطلوب طرح ملی یکسان سازی نشانی ایرانیان «جی نف» در استان، بیان کرد: تاکنون افزون بر 60 درصد اهداف و برنامه‌های طراحی شده در این طرح اجرا شده است.
حسن زاده عنوان کرد: اجرای طرح ملی یکسان سازی نشانی ایرانیان (جی نف) «GNAf» گامی مثبت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، مناسب‌ترین راهکار برای کاهش هزینه‌ها و یک پیش نیاز اصلی برای دولت الکترونیک است.
وی ابراز داشت: سرانه ترافیک مرسوله‌های پستی در ایران بین 8 تا 12 فقره به ازای هر نفر و در کهگیلویه و بویراحمد نیز این میزان کمتر از 4 فقره است.
مدیرکل پست کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان پنجمین استانی است که سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک (سیماک) در آن راه اندازی شده است.
حسن زاده اظهار داشت: مهم‌ترین مزیت این سامانه کاهش هزینه‌ها، کاهش مراجعه مردم و جامه عمل پوشاندن به خدمات الکترونیک است.
وی افزود: ارتقای سلامت اداری، اعمال مدیریت و نظارت بهتر بر فرآیند صدور مجوزها و امکان ارزیابی و مقایسه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در تمامی استان‌های کشور از دیگر کارکردهای مثبت اجرای این طرح ملی است.
مدیرکل پست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فضای بازار الکترونیکی به پدیده اقتصادی اشاره می‌کند و محصولات، واسطه‌ها و مشتریان به طور الکترونیکی با یکدیگر تماس و مبادله دارند.
حسن زاده عنوان کرد: فضای بازار الکترونیکی نماد مجازی از بازارهای فیزیکی است.
وی ابراز داشت: فعالیت اقتصادی زیر پوشش این فضای الکترونیکی، اقتصاد الکترونیکی را ارائه می‌دهند.
مدیرکل پست کهگیلویه و بویراحمد به راه اندازی سرویس پستی «پستمن» (postman) یا پیک موتوری آنلاین در این استان از 17 مهر سال جاری اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این سرویس سهولت خدمات رسانی به مردم استان است.
حسن زاده اظهار داشت: این سرویس می‌تواند کمک بسزایی به انجام بهتر و سریعتر امور شخصی، صرفه جویی در وقت، کاهش هزینه‌ها و کاهش آلودگی محیط زیست کند.
وی افزود: سرویس پستی «پستمن» (postman) دارای 2 برنامه یا اپلیکیشن برای خدمت گیرنده و خدمت دهنده است.
حسن زاده بیان کرد: این 2 برنامه یا اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده که امکان استفاده عموم مردم از آن وجود دارد.
حسینعلی راشکی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پست همگام با توسعه فناوری ها پیش رفته است و این مساله بر ماندگاری و پویایی آن تاثیرگذار است.
وی عنوان کرد: مراجعه مردم به پست افزایش چشمگیری یافته که نشان دهنده اعتماد و رضایت آنان به این نهاد امانت دار است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.