خروجی ارزیابی‌ها و بررسی‌های کارشناسی از وضعیت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد صنعت گردشگری همچنان کمترین نقش را در وضعیت رونق اشتغال وتوسعهاین استان دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع یاسوج گفت: وضعیت گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه در شهر توریستی سی سخت با روح این صنعت و استانداردهای بین المللی آن فاصله زیادی دارد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " جبار کیانی" در نشست بررسی طرح جامع و مطالعاتی شهر نمونه گردشگری سی سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ خروجی ارزیابی‌ها و بررسی‌های کارشناسی از وضعیت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد که این صنعت همچنان کمترین نقش را در وضعیت رونق اشتغال، توسعه و کاهش فاصله شکاف عمیق توسعه‌ای استان داشته است.

وی با بیان اینکه نباید خود را تنها دلخوش به ارائه آمار ورودی گردشگران کرد، افزود: گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همواره از نبود برنامه عملیاتی رنج می‌برد.

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع یاسوج گفت: شهر توریستی و زیبای سی سخت همراه با ستیغ‌های سترگ دنایش که می‌توانست با برنامه عملی و جامع بهترین راه کسب درآمد، اشتغال و توسعه پایدار نه‌تنها برای شهرستان دنا بلکه کل استان باشد تاکنون مورد غفلت و کج برخی سلیقگی‌ها قرار گرفته است.

کیانی افزود: شهرداری سی سخت که باید از نظر مالی و از راه همین صنعت توریسم حتی سایر شهرداری‌های ۱۷ گانه استان را تغذیه و تأمین کند خود دچار بحران مالی و بدهکاری شده است.

وی معتقدست بروز این بحران‌ها و مشکلات در خلأ و نبود برنامه و ناآگاهی از مفهوم واقعی صنعت توریسم و گردشگری حاصل می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.