به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد علی محمد احمدی روز چهارشنبه در دیدار با مدیران حوزه کشاورزی استان اظهار داشت: منابع آبی، خاکی و طبیعی ثروت اصلی استان است و باید در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای قرار گیرند.
وی بر برنامه ریزی و تمرکز بر روی ظرفیت‌ها و توجه به زیرساخت‌های حوزه کشاورزی از سوی مسئولان تأکید کرد.
احمد بیان کرد: باید از ظرفیت‌های منابع طبیعی به‌خوبی حفاظت و از این منابع خدادادی با برنامه ریزی در چرخه تولید به نحو احسن استفاده کرد.
احمدی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد از منابع آبی کمترین بهره را دارد افزود: بهره برداری اصولی از این منابع استراتژیک و مساله آب و سازه‌های مخزنی و بهره گیری از روان آب‌ها باید به‌صورت نوین اجرایی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر برنامه ریزی جدید در خصوص افزایش تولیدات باغی و زراعی، گیاهان دارویی، شیلات، فرآوری محصولات باغی و دامی و کیفیت بخشی به آنها با خلق ارزش افزوده نیز تأکید کرد.
احمدی تصریح کرد: در توسعه بخش کشاورزی ریل گذاری و برنامه ریزی جدید برای افق پنج ساله باید اجرایی شود.
وی هموار کردم مسیر سرمایه گذاری و تسهیل امور در بخش‌های مختلف کشاورزی، توجه به تولیدات کشاورزی در روستاها، حرکت به سمت صنعتی شدن، تولید محصولات ارگانیک، تسریع در پیشرفت طرح‌های تولیدی و اشتغالزائی، فرآوری و نگهداری تولیدات بخش‌های مختلف کشاورزی و باغی و دامی با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از مهم‌ترین برنامه‌های افق پنج ساله اعلام کرد.
احمدی تصریح کرد: تلاش جهادی مسئولان، روحانیون، نمایندگان ولی فقیه در بخش‌ها و دستگاه‌های اجرائی در راستای فرهنگ سازی کار و تلاش و ایجاد اشتغال بخصوص در حوزه کشاورزی ضروری است.
وی گفت: پرداخت تسهیلات کوچک به بخش کشاورزی برای تولیدات خانگی با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های بومی هر منطقه باید با برنامه ریزی اصولی نیز اجرایی شود.
استاندار با اشاره به اینکه اشتغال مهمترین رکن کاری همه دستگاه‌های اجرائی استان بخصوص کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، گردشگری، تعاون کار و رفاه اجتماعی است افزود: همه دستگاه‌های اجرائی برای ایجاد اشتغال پایدار، تولید و درآمد، برنامه‌های خود را بازآرائی کنند.
احمدی تأکید کرد: با ترکیب برنامه ششم توسعه و دیگر برنامه‌ها، برنامه پنج ساله در بخش کشاورزی از نیمه دوم امسال تدوین و وارد فاز اجرایی شود.
وی بر چانه زنی مدیران در دریافت اعتبارات ملی تأکید کرد.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.