براساس آمار شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته 6شهر یاسوج ،مادوان ،سوق ، دیشموک،چیتاب و لنده در کهگیلویه و بویراحمد دارای تنش آبی بودند.
تنش آبی مشکل در یافتن منابع آب شیرین برای استفاده بوده که علت ایجاد آن تخلیه منابع آبی است.
سید علی لدنی نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ساخت مخازن جدید ، حفر چاه برای افزایش دبی آب ، استفاده از منابع آبی پایدار و نوسازی شبکه های ابرسانی موجب شده که دریک سال گذشته شهرهای چیتاب و لنده از زمره شهرهای دارای تنش اب استان خارج شوند.
وی تاکید کرد که هم اکنون رفع شکستگی شبکه توزیع اب شرب شهرهای استان بروز شده و مرمت شبکه توزیع آب شهرهای استان به خصوص شهرهایی که بیشتر با مشکل تنش آبی رو به رو هستند از برنامه‌های اصلی حوزه بهره‌برداری این شرکت است.
لدنی نژاد گفت که هم اینک شهرهای یاسوج، مادوان، سوق و دیشموک در استان با تنش ابی مواجه هستند .
به گفته وی یکی از برنامه‌های اصلی شرکت آب و فاضلاب استان اجرای برخی پروژه های در دست اجرا برای کاهش و رفع تنش آبی در این چهار شهر است .
وی افزود: با تقویت تیم اتفاقات و رفع شکستگی شبکه توزیع آب شرب شهرها ، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 55 مورد شیرآلات شبکه توزیع در سطح شهرهای استان شناسایی و بازسازی شده است.
لدنی نژاد در ادامه اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی شرکت آب و فاضلاب استان طرح جداسازی مصارف فضای سبز شهرداری از آب شرب شهرهاست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: در چهار سال اخیر طرح جداسازی مصارف فضای سبز شهرها از آب شرب شهری 120 درصد رشد داشته است.
به گفته وی ، این درحالی است که شاخص این جداسازی در سال 92 حدود 15 درصد بودکه در سال جاری این شاخص به 33 درصد رسیده است.
وی تاکید کرد که برنامه‌هایی که با مشارکت شهرداری‌های استان انجام گرفته ،بخش اصلی آب مورد نیاز فضای سبز شهری از طریق رودخانه ها و حفر چاه تامین می‎شود.
لدنی نژاد با بیان اینکه این طرح در شهرهای دارای تنش آبی مانند یاسوج و مادوان تا حدود زیادی پیشرفت داشته است ،تصریح کرد: در حال 97 درصد آب فضای سبز این دو شهر از طریق آب رودخانه تامین می‌شود.
وی افزود: در شهرهایی مانند سی‌سخت نیز به رغم اینکه کمبود آب وجود ندارد برنامه‌ریزی لازم برای جداسازی آب مورد نیاز فضای سبز از آب شرب با همکاری شهرداری و آبفای شهری در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویهه و بویراحمد یادآور شد: با توجه به کاهش نزوزلات آسمانی و منابع آب و نیز بالا بودن هزینه تولید آب شرب جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شرب شهروندان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد 168هزار مشترک آب شرب دارد.
خبرنگارو انتشار : مسعود علیزاده
1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.